Klient płaci sklepowi odszkodowanie

W pewnych sytuacjach jeśli klient oddaje towar, który nosi ślady użytkowania, może być zmuszony do zapłacenia odszkodowania.

Publikacja: 08.04.2015 10:35

Klient płaci sklepowi odszkodowanie

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Takie rozwiązanie wprowadza nowa ustawa o prawach konsumenta, która generalnie dała kupującym zwłaszcza w internecie nowe uprawnienia. Okazuje się ,że trzeba korzystać z nich z rozwagą, aby ostatecznie na tym nie stracić.

Jedną z nowości jest możliwość ubiegania się przez sprzedawców odszkodowania od kupujących za zmniejszenie wartości rzeczy wskutek niewłaściwego sprawdzania. Obecnie kupiony przez internet towar można oddać w ciągu 14 dni bez podania powodu. Sklepy przyznają, że czasami nie wracają do nich rzeczy nowe tylko noszące ewidentne ślady użytkowania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Grupa CCC podtrzymuje plan szybkiego rozwoju
Handel
Rozejm USA i Chin w wojnie handlowej. Doszło do porozumienia w sprawie ceł
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem