Reklama
Rozwiń

Klient płaci sklepowi odszkodowanie

W pewnych sytuacjach jeśli klient oddaje towar, który nosi ślady użytkowania, może być zmuszony do zapłacenia odszkodowania.

Publikacja: 08.04.2015 10:35

Klient płaci sklepowi odszkodowanie

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Takie rozwiązanie wprowadza nowa ustawa o prawach konsumenta, która generalnie dała kupującym zwłaszcza w internecie nowe uprawnienia. Okazuje się ,że trzeba korzystać z nich z rozwagą, aby ostatecznie na tym nie stracić.

Jedną z nowości jest możliwość ubiegania się przez sprzedawców odszkodowania od kupujących za zmniejszenie wartości rzeczy wskutek niewłaściwego sprawdzania. Obecnie kupiony przez internet towar można oddać w ciągu 14 dni bez podania powodu. Sklepy przyznają, że czasami nie wracają do nich rzeczy nowe tylko noszące ewidentne ślady użytkowania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę