Reklama

Klient płaci sklepowi odszkodowanie

W pewnych sytuacjach jeśli klient oddaje towar, który nosi ślady użytkowania, może być zmuszony do zapłacenia odszkodowania.

Publikacja: 08.04.2015 10:35

Klient płaci sklepowi odszkodowanie

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Takie rozwiązanie wprowadza nowa ustawa o prawach konsumenta, która generalnie dała kupującym zwłaszcza w internecie nowe uprawnienia. Okazuje się ,że trzeba korzystać z nich z rozwagą, aby ostatecznie na tym nie stracić.

Jedną z nowości jest możliwość ubiegania się przez sprzedawców odszkodowania od kupujących za zmniejszenie wartości rzeczy wskutek niewłaściwego sprawdzania. Obecnie kupiony przez internet towar można oddać w ciągu 14 dni bez podania powodu. Sklepy przyznają, że czasami nie wracają do nich rzeczy nowe tylko noszące ewidentne ślady użytkowania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama