Reklama

Jedwabny szlak będzie biegł przez Małaszewicze

Chińczykom zależy na szybkim przewożeniu kontenerów koleją do Europy. Dlatego z PKP Cargo chcą stworzyć duże centrum logistyczne przy naszej granicy z Białorusią.

Publikacja: 14.06.2015 22:00

We wtorek PKP Cargo podpisze z firmą Zhengzhou International Hub umowę o strategicznej współpracy do

We wtorek PKP Cargo podpisze z firmą Zhengzhou International Hub umowę o strategicznej współpracy dotyczącej rozwoju połączenia kolejowego Polska – Chiny.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

We wtorek PKP Cargo podpisze z firmą Zhengzhou International Hub umowę o strategicznej współpracy dotyczącej rozwoju połączenia kolejowego Polska – Chiny. Dzięki niemu ma zostać stworzony alternatywny do transportu morskiego szlak, którym będą przewożone duże ilości towarów na Stary Kontynent.

– Europa to dla Chin kluczowy rynek zbytu. Biorąc pod uwagę pozycję drugiego przewoźnika w UE, nasz potencjał przewozowy, kompetencje spedycyjne i ogromne możliwości centrum logistycznego w Małaszewiczach, bliższa współpraca z chińskimi partnerami jest dla PKP Cargo naturalna – mówi Mirosław Kuk, rzecznik kolejowej spółki.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama