Reklama
Rozwiń
Reklama

Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny

W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.

Publikacja: 05.11.2024 16:01

Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny

Foto: Adobe Stock

Wysokie ceny energii i inne koszty życia powodują, że wciąż bardzo ostrożnie wydajemy. W efekcie w trzecim kwartale wzrósł najmocniej ruch w sklepach typu convenience, jak Żabka – chodzimy do nich częściej, ale po mniejsze zakupy. Dało to wzrost rdr 9,5 proc. – wynika z raportu Proxi.cloud, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Badanie powstało w oparciu o analizę zachowań ok. 1,5 mln konsumentów z wykorzystaniem danych z ruchu ich telefonów. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Reklama
Reklama