Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny

W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.

Publikacja: 05.11.2024 16:01

Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny

Foto: Adobe Stock

Wysokie ceny energii i inne koszty życia powodują, że wciąż bardzo ostrożnie wydajemy. W efekcie w trzecim kwartale wzrósł najmocniej ruch w sklepach typu convenience, jak Żabka – chodzimy do nich częściej, ale po mniejsze zakupy. Dało to wzrost rdr 9,5 proc. – wynika z raportu Proxi.cloud, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Badanie powstało w oparciu o analizę zachowań ok. 1,5 mln konsumentów z wykorzystaniem danych z ruchu ich telefonów. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Natychmiastowa dymisja szefa sieci Primark. W tle zarzuty obyczajowe
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Handel
Luksus w odwrocie, Polacy wolą wydawać na inne rzeczy
Handel
Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście