Wojna dyskontów może pomóc klientom, ale inflacja nie odpuszcza

W lutym w sklepach produkty spożywcze i chemiczne były średnio o 3,9 proc. wyższe niż przed rokiem. Z miesiąca na miesiąc tempo wzrostu cen spada.

Publikacja: 12.03.2024 03:00

Wojna dyskontów może pomóc klientom

Wojna dyskontów może pomóc klientom

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Po 4,8-proc. wzroście cen w styczniu, w lutym dynamika znowu wyhamowała do 3,9 proc. – wynika z cyklicznego raportu „Indeks cen w sklepach detalicznych” autorstwa UCE Research i Uniwersytetów WSB Merito. Zbadano 17 kategorii i blisko 100 najczęściej wybieranych przez konsumentów produktów, zestawiono ponad 59,9 tys. cen detalicznych z ponad 27,6 tys. sklepów należących do 55 sieci handlowych.

Lekkie uspokojenie inflacji

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?