Reklama

Czy można się upić lodami? Można, ale tylko w Rosji

Aby kupić w Rosji lody czy inne desery z alkoholem trzeba będzie teraz okazać przy kasie dowód osobisty, by udowodnić, że ma się 18 lat czyli wiek, który uprawnia do zakupu wódek, koniaków i innych mocnych trunków. Rosyjskie lody są bowiem o wiele bardziej procentowe, aniżeli ich odpowiedniki w innych krajach. Mają moc wytrawnego wina lub najmocniejszego piwa.

Publikacja: 09.01.2024 19:25

Aby kupić w Rosji lody i desery z alkoholem trzeba będzie okazać dowód osobisty

Aby kupić w Rosji lody i desery z alkoholem trzeba będzie okazać dowód osobisty

Foto: Adobe Stock

Rosyjski rząd zatwierdził zmiany w zasadach sprzedaży lodów zawierających alkohol, a także innych mrożonych deserów zawierających alkohol - sorbetów i mieszanek do ich przygotowania. Teraz w Rosji towary te będą sprzedawane zgodnie z przepisami dotyczącymi napojów alkoholowych, wynika z zarządzenia rządowego, do którego dotarła agencja TASS.

Na ten absurdalny pomysł wpadło pod koniec listopada 2023 r. rosyjskie ministerstwo finansów. Urzędnicy chcieli ograniczenia maksymalnej zawartości alkoholu etylowego w lodach i deserach mrożonych. Proponowali obniżenie maksymalnego poziomu mocy alkoholu takich towarów do 1,2 proc., podobnie jak jest to w przypadku bardzo popularnego w Rosji napoju - kwasu chlebowego.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
UE zniesie cła na amerykańskie towary. W zamian USA mają obniżyć cła na auta
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama