Luksusowe torebki nie dają się kryzysowi. Hermès chwali się wynikami

Znana z torebek Birkin luksusowa marka nie daje się inflacji i spowolnieniu gospodarczemu. Wyniki finansowe pozytywnie zaskoczyły inwestorów.

Publikacja: 25.10.2023 13:24

Hermès nie daje się kryzysowi

Hermès nie daje się kryzysowi

Foto: Bloomberg

Po raporcie sprzedaży jednego z czołowych producentów artykułów luksusowych, koncernu LMVH, do którego należą takie marki jak Bulgari, Dior, Louis Vuitton czy Veuve Clicquot, analitycy obniżyli ostatnio swoje prognozy dla sektora artykułów luksusowych. W obliczu rosnącej inflacji i niepewności konsumenci w mniejszym stopniu mogą sobie pozwolić na zbytek. Jednak znany choćby z torebek Birkin Hermès odnotował znakomite wyniki.

Sprzedaż marki w obu Amerykach wzrosła o 20 procent i to pomimo mniejszych, niż w innych częściach świata, podwyżek cen. W USA w wynikach duży udział miał otwarty w październiku 2022 sklep przy Madison Avenue w Nowym Jorku. Z kolei w Europie sprzedaż wzrosła o 18,1 proc., w czym duży udział miał niesłabnący ruch turystyczny. Szybko nadal rosła także sprzedaż w Chinach kontynentalnych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Polacy chętnie oddadzą prywatność w zamian za promocje
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu