Reklama

Producenci zabawek odzyskują dawnych klientów. Nostalgia napędza sprzedaż

Dorośli coraz częściej kupują rzeczy, które przypominają im końcówkę XX wieku i przełom tysiącleci. W efekcie stają się coraz poważniejszym klientem producentów zabawek.

Publikacja: 24.10.2023 14:21

Kolekcja lalek American Girl dla sentymentalnych dorosłych

Kolekcja lalek American Girl dla sentymentalnych dorosłych

Foto: Bloomberg

Z danych firmy badawczej Circana wynika, że dorośli (określani jako osoby powyżej 18. roku życia) stanowią coraz poważniejszą grupę odbiorców zabawek. Tak zwani "kidults" (co można przetłumaczyć jako "dzieciorośli") byli odpowiedzialni za 17 proc. całkowitej sprzedaży zabawek w dwunastu miesiącach między czerwcem 2022 a czerwcem 2023 r. To oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w stosunku do okresu 2021-2022 r. i aż o 8 punktów procentowych więcej niż w 2019 r. Wartościowo rynek kidults urósł o 1,7 mld dolarów do 6,4 mld dolarów między czerwcem 2021 a czerwcem 2023 r.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama