Reklama

Rośnie sprzedaż bez magazynu i zapasów

Coraz więcej firm stawia na model sprzedaży dropshipping, czyli zdobywanie towaru z hurtowni dopiero po spłynięciu zamówienia.

Publikacja: 15.05.2023 03:00

Rośnie sprzedaż bez magazynu i zapasów

Foto: Adobe Stock

Dropshipping to sprzedawanie towaru, którego fizycznie nie ma, ma go hurtownik w magazynie. Kiedy klient kupi produkty, informacje o transakcji wraz z danymi wysyłkowymi otrzyma partner dropshippingowy. Sklep nie musi ponosić kosztów wynajęcia magazynu, może mieć więcej towarów w ofercie, redukuje też koszty zatrudnienia. Z raportu Business Research Company wynika, że rynek będzie rósł średnio o 30,6 proc. r./r., by w 2027 r. osiągnąć 724 mld dol.

– Cały czas sprzedawcą pozostaje sklep internetowy, ma kontrolę nad ofertą i kontaktem z klientem. Dobrych stron jest znacznie więcej, bo to, co liczy się w e-commerce, to czas i koszty – zaznacza Tomasz Niedźwiecki, prezes TakeDrop.pl, najszybciej rosnącej polskiej platformy dropshippingowej, na której Polacy założyli już ponad 7 tys. e-sklepów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Reklama
Reklama