Duże sieci handlowe nie czują kryzysu, dalej mocno rosną

Najwięksi sprzedawcy nie zwalniają tempa i mimo spowolnienia na rynku przyśpieszają rozwój. Niezależne sklepy jeszcze szybciej będą tracić rynek.

Publikacja: 27.03.2023 03:00

Duże sieci handlowe nie czują kryzysu, dalej mocno rosną

Foto: Adobe Stock

Tylko Biedronka zapowiada na ten rok uruchomienie 130–150 nowych sklepów oraz modernizację ok. 350. Ale to nie koniec, wszystkie czołowe sieci handlowe w Polsce planują kolejne inwestycje, choć kondycja rynku słabnie. Jeszcze jesienią 2022 r. sieć Aldi zapowiedziała intensywną ekspansję, a cel to wzrost liczby sklepów o 50 proc. do końca 2023 roku.

– Plany zakładają otwarcie około 20 nowych sklepów. Natomiast cały czas analizujemy rynek w poszukiwaniu jak najlepszych możliwości w zakresie dalszego rozwoju sieci – mówi Patrycja Kamińska, rzecznik Netto Polska.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne