Reklama

Słabe święta dla biznesu. Polacy wydadzą mniej nawet na prezenty dla dzieci

Sektor winiarski czy odzieżowy mówi o spowolnieniu popytu, a przez rosnące ceny spadki sprzedaży stają się realnym scenariuszem. Ponad 60 proc. Polaków oszczędza nawet na upominkach dla dzieci.

Publikacja: 01.12.2022 21:02

Ponad połowa Polaków chce kupić prezenty na promocjach. Wcześniej robił tak tylko co trzeci

Ponad połowa Polaków chce kupić prezenty na promocjach. Wcześniej robił tak tylko co trzeci

Foto: Adobe Stock

Czwarty kwartał to zawsze istne święto konsumpcji, dla wielu sektorów to absolutnie kluczowy okres w roku, a sam grudzień generuje obroty na poziomie dwóch czy trzech innych miesięcy. Niestety, kolejne sektory wskazują, że w tym roku może to wyglądać inaczej.

Ponad 60 proc. Polaków chce mniej wydać na prezenty dla dzieci. 54,5 proc. kupi je zaś głównie na promocjach – wynika z badania UCE Research dla Grupy SkipWish, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Reklama
Reklama