Reklama
Rozwiń
Reklama

Świąteczne żniwa mogą być rozczarowaniem dla sklepów

Spadek koniunktury i społeczny niepokój uderzają w wydatki Polaków w tym najważniejszym dla sprzedawców okresie. Ofiarą zaciskania pasa padną przede wszystkim prezenty.

Publikacja: 25.11.2022 03:00

Świąteczne żniwa mogą być rozczarowaniem dla sklepów

Foto: Adobe Stock

W ostatnich latach Polacy na zorganizowanie świąt wydawali ponad 20 mld zł, z czego już niemal 60 proc. było przeznaczane na upominki. Tegoroczne święta mogą wyglądać inaczej, od miesięcy tempo wzrostu cen rośnie, a to zdecydowanie nie koniec podwyżek. W październiku w sklepach było już o 26,1 proc. drożej niż rok temu, zgodnie z badaniem UCE Research i Wyższych Szkół Bankowych, a w grudniu spodziewany jest jeszcze wyższy wzrost.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama