Po trzech kwartałach sprzedaż Biedronki jest 23 proc. wyższa (w złotówkach) niż w tym okresie 2021 r. i wynosi 12,7 mld euro - podała firma w sprawozdaniu finansowym. W euro wzrost wynosi 19,7 proc. EBITDA sieci wzrosła 15,1 proc. (18,3 proc. w złotówkach). Sieć powiększyła się o 65 placówek (54 netto) a 252 zostały przebudowane.

- Inflacja cen żywności, która pojawiła się już w zeszłym roku, znacznie wzrosła z wojną na Ukrainie, która również przyczyniła się do kryzysu energetycznego. Przy gwałtownych wzrostach cen żywności i energii ograniczających zakupy gospodarstw domowych, postanowiliśmy podnosić ceny w sklepach, akceptując obniżenie marż jako procent sprzedaży - mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Mimo to klienci się od sieci się nie odwracają, podobny wniosek może wyciągnąć management sieci Carrefour, który jest z wyników w Polsce zadowolony. Francuska sieć miała w trzecim kwartale wzrost sprzedaży 18,7 proc. do 555 mln euro i to bez uwzględnienia nowych lokalizacji. Po trzech kwartałach sprzedaż wynosi ponad 1,6 mld euro, co oznacza wzrost ponad 13 proc.

- Grupa kontynuuje silny wzrost udziału w rynku we wszystkich swoich kluczowych lokalizacjach geograficznych, począwszy od Francji - wyjaśnia Alexandre Bompard, prezes grupy Carrefour.

Czytaj więcej

Nie ma co liczyć na wielkie promocje w Black Friday