Reklama
Rozwiń

Bazary rosną, sprzedając towary za 20 mld zł rocznie

Targowisk nieco ubywa, ale pod względem kondycji finansowej sprzedawcy z takich miejsc radzą sobie znacznie lepiej niż sklepy.

Aktualizacja: 01.05.2017 19:53 Publikacja: 01.05.2017 19:15

Foto: Fotolia

Bazary i targowiska, zarówno stałe jak i sezonowe, to stały element polskiego rynku handlowego. Nie tylko z racji sentymentu, ale również wydawanych środków. Z danych Katedry Ekonomiki Rolnictwa i Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych SGGW udział handlu targowiskowego w detalicznym obrocie artykułami szybkozbywalnymi (żywność, chemia) wynosi 5–7 proc. Do tego jak podaje Eurostat mają one ok. 2 proc. udziału w całym handlu detalicznym. Ostrożnie licząc, będzie to zatem kwota ok. 20 mld zł.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę