Reklama
Rozwiń

Sklepy mocniej liczą na turystów

Co dziesiąty sieciowy sklep spożywczy działa w miejscu, w którym jest duży ruch turystyczny. Nowe lokalizacje są coraz częściej wybierane właśnie z tego powodu.

Publikacja: 21.09.2021 21:00

Sklepy mocniej liczą na turystów

Foto: Shutterstock

Z danych firmy badawczej GfK wynika, że zdecydowanie przoduje pod tym względem Małopolska – 23 proc. punktów handlowych mieści się obok miejsc noclegowych bądź atrakcji turystycznych. Z kolei najmniej jest ich w województwie lubelskim (4 proc.) i mazowieckim (5 proc.).

W pandemii spadł znacząco międzynarodowy ruch turystyczny, za to krajowy zdecydowanie się zwiększył. W szczycie pandemii wiele osób nie zdecydowało się wyjechać choćby na wakacje. W 2020 r. liczba turystów korzystających z usług noclegowych była niemal o połowę mniejsza niż rok wcześniej. Mimo to z obiektów noclegowych i tak skorzystało aż 17,9 mln turystów. Za 2021 r. dane będą na pewno lepsze, krajowych turystów było zdecydowanie więcej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem