Reklama

Sklepy mocniej liczą na turystów

Co dziesiąty sieciowy sklep spożywczy działa w miejscu, w którym jest duży ruch turystyczny. Nowe lokalizacje są coraz częściej wybierane właśnie z tego powodu.

Publikacja: 21.09.2021 21:00

Sklepy mocniej liczą na turystów

Foto: Shutterstock

Z danych firmy badawczej GfK wynika, że zdecydowanie przoduje pod tym względem Małopolska – 23 proc. punktów handlowych mieści się obok miejsc noclegowych bądź atrakcji turystycznych. Z kolei najmniej jest ich w województwie lubelskim (4 proc.) i mazowieckim (5 proc.).

W pandemii spadł znacząco międzynarodowy ruch turystyczny, za to krajowy zdecydowanie się zwiększył. W szczycie pandemii wiele osób nie zdecydowało się wyjechać choćby na wakacje. W 2020 r. liczba turystów korzystających z usług noclegowych była niemal o połowę mniejsza niż rok wcześniej. Mimo to z obiektów noclegowych i tak skorzystało aż 17,9 mln turystów. Za 2021 r. dane będą na pewno lepsze, krajowych turystów było zdecydowanie więcej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama