Reklama

Sklepy mocniej liczą na turystów

Co dziesiąty sieciowy sklep spożywczy działa w miejscu, w którym jest duży ruch turystyczny. Nowe lokalizacje są coraz częściej wybierane właśnie z tego powodu.

Publikacja: 21.09.2021 21:00

Sklepy mocniej liczą na turystów

Foto: Shutterstock

Z danych firmy badawczej GfK wynika, że zdecydowanie przoduje pod tym względem Małopolska – 23 proc. punktów handlowych mieści się obok miejsc noclegowych bądź atrakcji turystycznych. Z kolei najmniej jest ich w województwie lubelskim (4 proc.) i mazowieckim (5 proc.).

W pandemii spadł znacząco międzynarodowy ruch turystyczny, za to krajowy zdecydowanie się zwiększył. W szczycie pandemii wiele osób nie zdecydowało się wyjechać choćby na wakacje. W 2020 r. liczba turystów korzystających z usług noclegowych była niemal o połowę mniejsza niż rok wcześniej. Mimo to z obiektów noclegowych i tak skorzystało aż 17,9 mln turystów. Za 2021 r. dane będą na pewno lepsze, krajowych turystów było zdecydowanie więcej.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
AliExpress blokuje chińskiego sprzedawcę lalek erotycznych. Przypominały dzieci
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama