Reklama
Rozwiń
Reklama

Irlandia Północna nadal cierniem w brytyjskim handlu

Wiceszef Komisji Europejskiej odrzucił dwukrotnie brytyjski postulat renegocjowania umowy o udziale Irlandii Płn. w brytyjskim handlu. Londynowi nie podoba się już to, na co przystał w umowie o wyjściu z Unii Europejskiej.

Publikacja: 12.09.2021 14:04

Irlandia Północna nadal cierniem w brytyjskim handlu

Foto: Adobe Stock

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Maroś Sefcović, odpowiedzialny za nadzór nad stosunkami z Wielką Brytanią po brexicie, odrzucił dwukrotnie — przed pierwszą wizytą w Irlandii Płn. i podczas pobytu w Belfaście — ponawiany przez Brytyjczyków postulat zmiany statusu tego terytorium w handlu z Unią.

Jego zdaniem tzw. protokół o Irlandii Płn. należy właściwie stosować i nie jest to przyczyna problemu, ale jego rozwiązanie. — Renegocjacja protokołu, jak sugeruje brytyjski rząd, oznaczałaby destabilizację, niepewność i niemożność przewidywań w Irlandii Płn. — powiedział wystąpieniu w Queen's University w Belfaście. Powiedział też podczas dwudniowej wizyty w tej prowincji, że Unia szuka rozwiązań dla wszystkich, także dla przeciwników tego protokołu. — Wiem, że jest możliwa współpraca, jeśli retoryka po obu stronach zastanie stonowana, duch kompromisu powinien być wzajemny — cytuje go Reuter.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama