Majowa słabość CCC. Sklepy stacjonarne przegrywają z internetem

Marcin Czyczerski, prezes CCC sygnalizował przy okazji omawiania wyników za I kwartał br., że w maju buty sprzedawały się nie najlepiej, a teraz mamy już oficjalne dane pokazujące jaki był pod tym względem dla obuwniczego giganta drugi miesiąc II kwartału br.

Aktualizacja: 04.06.2019 12:15 Publikacja: 04.06.2019 11:53

Majowa słabość CCC. Sklepy stacjonarne przegrywają z internetem

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Odczyty w nadal największej części biznesu CCC są słabe. Przychody grupy urosły tylko o 6 proc. do 475,2 mln zł w porównaniu z wynikiem rok wcześniej (okrojonym o biznes w Niemczech po zmianach właścicielskich) i to mimo tego iż powierzchnia handlowa grupy jest o 36 proc. większa rok do roku (blisko 700 tys. m kw., dokładnie 697,9 tys. m kw.).

Ucierpiały tradycyjne sklepy grupy, które odnotowały 5-proc. spadek obrotów. Za tę zniżkę w większości odpowiadają sklepy pod szyldem CCC, którym przychody skurczyły się o 19 proc. do niecałych 297 mln zł.

Sklepy Gino Rossi kontrolowanego przesz CCC dodały w maju grupie 6,7 mln zł, Karl Voegele 43,3 mln zł, a stacjonarne punkty sprzedaży eobuwie.pl 5,9 mln zł (wzrost o 211 proc.).

Za to w sklepach internetowych łączne przychody grupy urosły rok do roku o 55 proc. do 110 mln zł (doszły wpływy przejętych firm takich jak Karl Voegele, Gino Rossi i DeeZee).

Sama platforma eobuwie.pl sprzedała w miesiąc towary za sumę o 45 proc. wyższą niż rok wcześniej, przekraczającą 100 mln zł.

Porównanie danych publikowanych osobno przez Gino Rossi i CCC wskazuje na to, że CCC wyłącza część przychodów Gino w trakcie konsolidacji.

Łączne przychody Gino Rossi wykazane w maju wyniosły 9,2 mln zł, o 47 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast w zestawieniu CCC przychody grupy z tytułu istnienia Gino w jej strukturach to 7,9 mln zł.

Notowania CCC na wtorkowej sesji tracą na wartości przed południem. O godz. 11.15 papier kosztował 149,8 zł , o 2,66 proc. mniej niż na poniedziałkowym zamknięciu.

W sumie w ciągu ostatnich 30 dni akcje CCC potaniały do tego momentu o 22,9 proc.

Odczyty w nadal największej części biznesu CCC są słabe. Przychody grupy urosły tylko o 6 proc. do 475,2 mln zł w porównaniu z wynikiem rok wcześniej (okrojonym o biznes w Niemczech po zmianach właścicielskich) i to mimo tego iż powierzchnia handlowa grupy jest o 36 proc. większa rok do roku (blisko 700 tys. m kw., dokładnie 697,9 tys. m kw.).

Ucierpiały tradycyjne sklepy grupy, które odnotowały 5-proc. spadek obrotów. Za tę zniżkę w większości odpowiadają sklepy pod szyldem CCC, którym przychody skurczyły się o 19 proc. do niecałych 297 mln zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla