Torbjörn Lööf, szef spółki Inter Ikea, taką zmianę zapowiedział w rozmowie z dziennikiem „Financial Times". Nie chciał jednak odnieść się do spekulacji, o jaką zewnętrzną platformę internetową mogłoby chodzić. Odmówił też skomentowania, z kim firma prowadzi takie negocjacje.
Ikea bardzo szybko rozwija swój biznes internetowy, w Polsce do końca tego roku online mają być dostępne już wszystkie kategorie produktów tej szwedzkiej marki. Dotąd szwedzka sieć w naszym kraju oferowała w tym kanale głównie meble, a pozostałe kategorie są do oferty wprowadzane stopniowo.
Polskie biuro prasowe firmy zaprzeczyło, jakoby Ikea podpisała umowę z Amazonem na sprzedaż swoich produktów na tej platformie. – W Polsce również tego typu opcja nie jest obecnie analizowana – wyjaśnia firma.
Jeśli jednak spółka zdecyduje się na taki ruch, będzie kolejną, która stawia na kompleksową strategię dotarcia do klienta wszelkimi możliwymi sposobami. Jest to więc zarówno rozwój sieci stacjonarnych sklepów, jak i wzmacnianie obecności w segmencie internetowym.
Prawdopodobnie najpierw współpraca z Amazonem dotyczyłaby rynku amerykańskiego – w Europie w grę wchodziłaby raczej Wielka Brytania lub Niemcy, gdzie pozycja tego internetowego giganta jest znacznie silniejsza niż u nas. Amazon od dawna rozwija współpracę z innymi firmami, które nawet jeśli mają już własne e-sklepy, chcą docierać do jeszcze większej liczby klientów online. Nie bez powodu Amazon jest dziś największym internetowym sprzedawcą na świecie, który zaczynał od sprzedaży książek i multimediów, by teraz obok oferty własnych produktów zarabiać na udostępnianiu miejsca na platformie zewnętrznym kontrahentom.