Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Leszek Balcerowicz: Do rozwoju potrzebne fundamenty, a nie wstrzykiwanie pieniędzy

Polska należy do rekordowych krajów co do skali ekspansji monetarnej banku centralnego i przekazywanych pieniędzy, nie tylko do rządu, ale również jego przyległości – mówi prof. Leszek Balcerowicz, b. wicepremier i minister finansów, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 13.10.2020 06:13 Publikacja: 12.10.2020 19:30

#RZECZoBIZNESIE: Leszek Balcerowicz: Do rozwoju potrzebne fundamenty, a nie wstrzykiwanie pieniędzy

Foto: tv.rp.pl

Od kwietnia i szczytu paniki sytuacja gospodarcza poprawiła się i możemy być optymistami?

Prognozy dynamiki pandemii i gospodarki się zmieniły, ale nie zmieniła się główna. Wszystkie znane mi prognozy zakładają, że pandemia powinna wyraźnie się zmniejszać w przyszłym roku ze względu na pojawienie się szczepionek. Poza tym w niektórych krajach Europy jest wydatny postęp, jeśli chodzi o leczenie zarażonych ludzi. Liczba osób, które umierają z powodu Covid-19, spadła o 90 proc. Można zakładać, że problem jest dotkliwy, ale nie długofalowy. Długofalowe zadanie to wzrost gospodarczy, bez którego nie ma wzrostu dochodów pracowników, emerytów itd. To w Polsce nie wygląda dobrze.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Monopol państwa ma swoje uzasadnienie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Gospodarka
Co nowy rząd Andreja Babiša może przynieść Czechom?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama