Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 29.04.2021 13:03 Publikacja: 29.04.2021 12:47
Foto: AFP
Europejski wskaźnik nastrojów (ESI), obliczany przez Komisję Europejską na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych i menedżerów przedsiębiorstw dla każdego z państw UE, w kwietniu w UE wyniósł 109,7 pkt, po 99,9 pkt w marcu. To oznacza, że znalazł się najwyżej od listopada 2018 r. i o niemal 6 proc. powyżej poziomu z lutego 2020 r, czyli ostatniego miesiąca przed rozpowszechnieniem się COVID-19 w Europie.
Tak dużej zwyżki (o 9,9 pkt.) jak w kwietniu ESI nie zanotował jeszcze nigdy w swojej historii, sięgającej 1985 r. Dotychczasowy rekord (7,8 pkt) został ustanowiony w czerwcu ub.r., gdy luzowane były restrykcje po pierwszej fali epidemii. W tym kontekście kwietniowa, spektakularna poprawa nastrojów jest sporym zaskoczeniem. W większości krajów UE nadal obowiązują bowiem antyepidemiczne ograniczenia aktywności ekonomicznej. Z drugiej strony, akcja szczepień, która przebiegała w pierwszych miesiącach roku rozczarowująco wolno, nabrała w kwietniu rozmachu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Berkshire Hathaway ogłosiło niewielki spadek zysków operacyjnych w drugim kwartale. Konglomerat Warrena Buffetta...
Katarzyna Duber-Stachurska nie jest już prezeską Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zastąpił ją Krzysz...
Wojna handlowa między USA a Kanadą gwałtownie eskalowała, gdy prezydent Donald Trump podwyższył stawkę celną na...
Pierwsze spotkania i decyzje już za mną - poinformował Wojciech Balczun, nowy minister aktywów państwowych. W cz...
Prezydent USA wyznaczył nowe stawki celne dla kilkudziesięciu państw. Większość z nich jest na poziomie 10-15 pr...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas