Polskie sieci handlowe nie chcą podatku liniowego

Ich zdaniem taki scenariusz znacznie bardziej odczują polskie firmy, a nie ich zagraniczna konkurencja.

Aktualizacja: 16.11.2016 14:02 Publikacja: 16.11.2016 13:33

Polskie sieci handlowe nie chcą podatku liniowego

Foto: 123rf.com

Zdaniem Polskiej Izby Handlu stawka liniowa jest najgorszym rozwiązaniem, ponieważ wprost będzie promowała sieci dyskontowe. – Proporcjonalnie polskie sieci zapłacą znacznie więcej niż teraz, a dla dyskontów opodatkowanie zwiększy się nieznacznie – mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Na konferencji zostały zaprezentowane wyliczenia, zgodnie z którymi sieć dyskontowa z 39 mld obrotów i niemal 2 mld zł zysku, obecnie płaci 367 mln zł CIT. Podatek liniowy wynosiłby 468 mln zł, zatem po zwróceniu CIT firma płaciłaby realnie o 101 mln zł więcej, czyli jej zysk zmniejszy się o 5 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gospodarka
Biznes dość krytycznie ocenia rok rządu Donalda Tuska
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gospodarka
Firmy patrzą z nadzieją w przyszłość, ale uważają rok za stracony
Gospodarka
Ekonomiści o prognozach i wyzwaniach dla polskiej gospodarki. „Czasu już nie ma”
Gospodarka
Wiceminister Maciej Gdula: Polska nauka musi się wyspecjalizować
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gospodarka
Nacjonalizacja po rosyjsku: oskarżyć, posadzić, zagrabić