Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie sieci handlowe nie chcą podatku liniowego

Ich zdaniem taki scenariusz znacznie bardziej odczują polskie firmy, a nie ich zagraniczna konkurencja.

Aktualizacja: 16.11.2016 14:02 Publikacja: 16.11.2016 13:33

Polskie sieci handlowe nie chcą podatku liniowego

Foto: 123rf.com

Zdaniem Polskiej Izby Handlu stawka liniowa jest najgorszym rozwiązaniem, ponieważ wprost będzie promowała sieci dyskontowe. – Proporcjonalnie polskie sieci zapłacą znacznie więcej niż teraz, a dla dyskontów opodatkowanie zwiększy się nieznacznie – mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Na konferencji zostały zaprezentowane wyliczenia, zgodnie z którymi sieć dyskontowa z 39 mld obrotów i niemal 2 mld zł zysku, obecnie płaci 367 mln zł CIT. Podatek liniowy wynosiłby 468 mln zł, zatem po zwróceniu CIT firma płaciłaby realnie o 101 mln zł więcej, czyli jej zysk zmniejszy się o 5 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gospodarka
Migranci w krajach OECD – pierwszy spadek po trzech latach wzrostów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gospodarka
Co Donald Trump uzyskał podczas spotkania z Xi oraz podróży do Azji?
Gospodarka
Monopol państwa ma swoje uzasadnienie
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama