Aktualizacja: 17.03.2025 06:10 Publikacja: 25.11.2021 09:53
Foto: Bloomberg
Wczorajsza sesja okazała się kolejnym kubłem zimnej wody wylanym na głowy inwestorów, którzy wierzyli w jakieś mocniejsze odreagowanie. Nie dość, że odreagowanie w ogóle nie było to jeszcze znowu wyraźną przewagę miały niedźwiedzie. WIG20 stracił prawie 1 proc. Czy dzisiaj będzie lepiej?
Od razu trzeba zaznaczyć, że dzisiejsza sesja będzie miała specyficzny charakter. Przede wszystkim dlatego, że wolne dzisiaj mają inwestorzy ze Stanów Zjednoczonych (Święto Dziękczynienia) co powoduje, że wpływ kapitału za oceanu dzisiaj będzie mało istotny. W pierwszych minutach handlu próbowały to wykorzystać byki. WIG20 zyskiwał 0,2 proc. Oczywiście jest to tak niewielki ruch, że ciężko na jego podstawie wyciągać daleko idące wnioski. Czekamy na kolejne takty notowań.
Kolejny dzień i kolejny mocny popytowy akcent na GPW. Indeks dużych spółek kończy tydzień na szczycie obecnej fali hossy.
Spółka podała wyniki za zeszły rok i nakreśliła perspektywy na 2025 r. Dla inwestorów ważną informacją jest zapowiedź możliwego skupu akcji.
W obliczu poprawiających się nastrojów na zagranicznych rynkach akcji w środę krajowe indeksy podjęły kolejną próbę odbicia.
Brak jasności co do strategii nowej administracji oraz obawy przed recesją w USA mocno uderzyły w Wall Street, a szczególnie w akcje gigantów technologicznych.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Kapitalizacja amerykańskiego rynku akcji spadła od szczytu z lutego aż o cztery bln dolarów. To skutek obaw inwestorów dotyczących polityki Trumpa.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Japoński gigant samochodowy ogłosił zakończenie produkcji modeli Toyota Corolla Axio i Corolla Fielder. Obydwa pochodzą z Japonii, są tanie i pewnie jeszcze nigdy o nich nie słyszeliście.
Rosnąca konkurencja i wyjątkowo tani import spoza UE, a z drugiej strony wysokie koszty producentów ze Wspólnoty biją w wyniki tych drugich.
Jak donosi niemiecki Bild, najwięksi indywidualni akcjonariusze Volkswagena, rodziny Porsche i Piëch, rozważają sprzedaż akcji tej niemieckiej marki z siedzibą w Wolfsburgu.
Udany salon lotniczy Verticon w Dallas, Teksas (10-13 marca) dla Airbus Helicopters. Europejczycy uzyskali na nim zamówienia na 118 maszyn, w tym potwierdzone (zadatkowane) na 63 sztuki oraz na ponad 74 na najnowszy produkt, 2-silnikowy lekki śmigłowiec wielozadaniowy H140. To był jego oficjalny debiut na tym salonie.
Boeing zagubił się, stracił zaufanie Amerykanów, musi więc być pod ścisłym nadzorem FAA — oświadczył minister transportu USA, Sean Duffy po wizycie w Renton w stanie Waszyngton, gdzie powstają B737. Dodał, że urząd nadzoru FAA nie jest jeszcze gotowy znieść ograniczenia produkcji 38 tych samolotów miesięcznie.
Węgierski Wizz Air poszedł w ślady Ryanaira. Nie ma już pobłażania dla niesfornych pasażerów. Brytyjka, która wypiła za dużo i zrobiła awanturę na pokładzie, musiała wysiąść w połowie trasy i słono za to zapłaciła.
Nawet jeżeli śnieg w Tatrach nie dopisuje, górale mogą wkrótce odkryć nową żyłę złota: lokalną sztukę, która przeszło sto lat temu obrosła legendą, a miesiąc temu – biła rekordy na aukcji w DESA Unicum.
W czwartek napisaliśmy, że belgijska prokuratura wszczęła śledztwo sprawdzające, czy reprezentanci chińskiego koncernu Huawei nie złamali prawa, lobbując w Parlamencie Europejskim. Są nowe fakty w tej sprawie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas