Reklama
Rozwiń
Reklama

#PROSTOzPARKIETU. Łukasz Zembik, TMS Brokers: Sell in May, ale niekoniecznie go away

Gościem wtorkowego programu #PROSTOzPARKIETU był Łukasz Zembik, menedżer ds. rynku OTC w TMS Brokers z którym rozmawialiśmy m.in. czy faktycznie należy sprzedawać akcje w maju.

Publikacja: 02.05.2017 12:30

#PROSTOzPARKIETU. Łukasz Zembik, TMS Brokers: Sell in May, ale niekoniecznie go away

Foto: ROL

Wierzy pan w „prawdy" i porzekadła giełdowe typu „Sell in may and go away" albo w rajd św. Mikołaja?

Faktycznie na rynku mamy wiele giełdowych „prawd". One sprawdzają się w 50 procentach, czyli mówiąc wprost: raz się sprawdzają, raz nie. Mamy obecnie początek maja, więc oczywiście na myśl przychodzi powiedzenie „Sell in May and go away". Mówi ono, żeby pozbyć się akcji w maju i kolejne zakupy rozpocząć dopiero na przełomie października i listopada. Analizując trafność tego powiedzenia, ważne jest rozgraniczenie tego, jak zachowuje się wobec niego rynek polski i rynki rozwijające się, a jak rynki rozwinięte. Badania empiryczne z ostatnich 20 lat pokazują, że jeśli chodzi o rynki rozwinięte, czyli Stany Zjednoczone i część rynków w Europie, w okresie maj–październik zysk z akcji jest dwukrotnie mniejszy niż w okresie od listopada do początku maja.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama