Reklama

W Unii szybko rośnie świadomość zagrożenia greenwashingiem

Nie tylko organizacje pozarządowe, ale również unijni regulatorzy dostrzegli problem pseudoekologicznego marketingu firm, które na wyrost chwalą się zrównoważonym rozwojem biznesu, produktów czy usług. Takie praktyki będą wkrótce trudniejsze.

Publikacja: 24.01.2023 22:08

Organizacje pozarządowe coraz częściej wytykają firmom, że ekologicznym marketingiem kryją brak real

Organizacje pozarządowe coraz częściej wytykają firmom, że ekologicznym marketingiem kryją brak realnych zmian. Fot. Alex Kraus/Bloomberg

Foto: Alex Kraus

Nawet ponad połowę określeń, które w 2020 r. podkreślały „zieloność”, przyjazność dla środowiska i ekocharakter sprzedawanych w krajach Unii produktów, było stosowanych bezpodstawnie – ocenia Komisja Europejska w projekcie nowych regulacji, do którego przed kilkoma dniami dotarł dziennik „Financial Times”. Założenia nowych przepisów uderzających w nasilające się zjawisko „zielonego mydlenia oczu” opisał też unijny portal Euractiv, twierdząc, że już w najbliższych tygodniach Komisja Europejska przedstawi projekt dyrektywy, która wzmocni pozycję konsumentów w procesie transformacji ekologicznej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Forum ESG
Gwarancyjne wsparcie dla zielonych inwestycji
Forum ESG
Zrozumienie ESG jest podstawą udanej transformacji
Forum ESG
Fundusze z UE bardzo ułatwiają finansowanie zrównoważonego rozwoju
Forum ESG
Zielona transformacja wyzwaniem dla firm
Forum ESG
Biznes coraz bardziej zielony
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama