Prawie czterech na dziesięciu pracujących Polaków twierdzi, że proekologiczne działania firmy są dla nich dodatkową zachętą do udziału w jej rekrutacjach. Wśród osób z wykształceniem wyższym (które często kandydują na stanowiska specjalistyczne) twierdzi tak niemal połowa – wynika z tegorocznego sondażu portalu Pracuj.pl.
To zjawisko potwierdzają też firmy rekrutacyjne. – Z naszych obserwacji wynika, że działalność proekologiczna organizacji jest coraz ważniejszym elementem decydującym o wyborze potencjalnego pracodawcy. Już nawet na początkowym etapie rekrutacji kandydaci chcą wiedzieć, jak wygląda polityka środowiskowa danej organizacji – twierdzi Jakub Grabowski, dyrektor w Page Executive. Dodaje, że to zjawisko dotyczy zwłaszcza przedstawicieli młodego pokolenia, którzy wykazują się dużą świadomością w kwestii zrównoważonego rozwoju.
Ekoedukacja
Jak jednak zaznacza Aleksandra Skwarska, ekspertka z Grupy Pracuj, badanie Pracuj.pl nie wykazało znaczących różnic między respondentami z różnych grup wiekowych. Realne, przemyślane działania proekologiczne mają pozytywny wpływ na postrzeganie pracodawcy we wszystkich grupach kandydatów, niezależnie od wieku czy poziomu zdobytej edukacji.
O znaczeniu tego czynnika mówią też menedżerowie CSR z polskich firm, uczestniczący w badaniu Forum Odpowiedzialnego Biznesu; prawie 60 proc. z nich ocenia, że efektem działań społecznych i środowiskowych jest wzrost zaangażowania pracowników. Nic więc dziwnego, że firmy poważnie podchodzące do ESG, czyli do poszanowania środowiska naturalnego (E), odpowiedzialności społecznej (S) i przestrzegania ładu korporacyjnego (G), dbają o inicjatywy skierowane do załogi.
– Mamy specjalne działania dla pracowników pod hasłem #mBankJestEko, gdzie poruszamy zagadnienia dotyczące naszego bezpośredniego wpływu na środowisko jako konsumentów i informujemy o ekologicznych inicjatywach podejmowanych w naszej organizacji – mówi Marta Choromańska, menedżer ds. marki pracodawcy i doświadczenia pracownika w mBanku.