Kongres Innowacyjnej Gospodarki: jak uczynić Polskę innowacyjną?

Jak zaszczepić w przedsiębiorcach potrzebę korzystania z narzędzi cyfrowych i poprawić notowania Polski w UE – zastanawiali się uczestnicy Kongresu Innowacyjnej Gospodarki.

Publikacja: 26.06.2013 18:00

Kongres Innowacyjnej Gospodarki: jak uczynić Polskę innowacyjną?

Foto: Bloomberg

W rankingu innowacyjności opublikowanym niedawno przez Komisję Europejską Polska znalazła się wśród najmniej innowacyjnych krajów Unii Europejskiej – obok Bułgarii, Rumunii i Łotwy. Temu, w jaki sposób budować innowacyjność w naszym kraju, poświęcona była IV edycja Kongresu Innowacyjnej Gospodarki. "Rzeczpospolita" jest patronem medialnym tego wydarzenia.

- Polskie firmy mają jeden z najniższych wskaźników na świecie, jeśli chodzi o wydatki na badania i rozwój. A nie można mówić o innowacji bez inwestowania w nią – stwierdził Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu ds. badań agencji reklamowej AMS, podczas debaty poświęconej nowym mediom.

Jednak, jak podkreślili paneliści, innowacyjność nie zaczyna się od wielkich wynalazków, tylko tam, gdzie małe i średnie firmy uczą się korzystać z narzędzi cyfrowych i zaprzęgają je do swoich celów.

-  Narzędzia cyfrowe mogą obniżyć koszty działania firmy, zwiększyć jej efektywność i szybkość reakcji na zmiany rynkowe – powiedział Szymon Gutkowski, dyrektor agencji reklamowej DDB. – Wiele tych narzędzi dostępnych jest za darmo, ale firmy nie potrafią ich wyłowić z morza informacji, którymi są otoczone. Mają z tym kłopot zwłaszcza przedsiębiorcy wychowani w czasach niecyfrowych. Powinni się nauczyć polegać na zdaniu ludzi z młodszego pokolenia, oswojonych z tymi narzędziami.

- Bariera, która hamuje tego typu rozwój, jest barierą przede wszystkim mentalną – dodał Rafał Mandes, dyrektor pionu biznes w Grupie Onet.

Zdaniem Radosława Krawczyka, doradcy zarządu Gremi Media ds. digitalizacji, ekspansja cyfryzacji w naturalny sposób usprawni biznes w najbliższych latach.

- Sto lat temu nie istniał problem zbyt szybkiej jazdy samochodem, bo nie było po prostu odpowiednich dróg. W dużej mierze tak jest i teraz z cyfryzacją w biznesie – powiedział Krawczyk. Dodał, że Polska co prawda mało wydaje na badania i rozwój, ale jest w stanie rozwijać narzędzia cyfrowe, które służą innowacjom na co dzień.

W rankingu innowacyjności opublikowanym niedawno przez Komisję Europejską Polska znalazła się wśród najmniej innowacyjnych krajów Unii Europejskiej – obok Bułgarii, Rumunii i Łotwy. Temu, w jaki sposób budować innowacyjność w naszym kraju, poświęcona była IV edycja Kongresu Innowacyjnej Gospodarki. "Rzeczpospolita" jest patronem medialnym tego wydarzenia.

- Polskie firmy mają jeden z najniższych wskaźników na świecie, jeśli chodzi o wydatki na badania i rozwój. A nie można mówić o innowacji bez inwestowania w nią – stwierdził Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu ds. badań agencji reklamowej AMS, podczas debaty poświęconej nowym mediom.

Finanse
Lokalność zyskuje na znaczeniu
Forum Funduszy 2025
Jak sprawić, by pieniądze Polaków wreszcie zaczęły pracować?
Finanse
W BGK o budowaniu odporności przez samorządy w trudnych czasach
Finanse
Bank Pekao ma przejąć PZU. Co dalej z Alior Bankiem?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Finanse
Kto zastąpi Jerome’a Powella? Według Bloomberga – Scott Bessent