Reklama
Rozwiń

Internetowe emisje spółek na hamulcu

Rynek tzw. crowdinvestingu w Polsce kompletnie się załamał – liczba udanych kampanii gwałtownie spadła. Od początku roku ledwie cztery spółki zebrały kwoty, na które liczyły.

Publikacja: 20.09.2022 03:00

Internetowe emisje spółek na hamulcu

Foto: Adobe Stock

Udane emisje equity crowdfundingu (ECF) stanowią zaledwie 13 proc. wszystkich kampanii, które miały miejsce nad Wisłą od początku br. – wynika z zestawienia na platformie inQUBE.

Niestety, niewiele zapowiada, by w najbliższych miesiącach doszło do raptownej poprawy. Zdaniem Marcela Rowińskiego, prezesa platformy crowdfundingowej Crowdway, niewątpliwie wpływ na zmianę na rynku będzie miała sytuacja gospodarcza w naszym regionie. – Na pewno rynek w IV kwartale br. nie wróci do sytuacji sprzed roku, gdzie zainteresowanie emisjami było bardzo wysokie – przekonuje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora