Firmy i produkty markami gospodarki

Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych zapewne zostaną kolejną marką polskiej gospodarki

Aktualizacja: 12.10.2011 01:59 Publikacja: 12.10.2011 01:58

– W ciągu dwóch miesięcy powstanie regulamin z dokładnie zapisanymi warunkami, jakie firmy mogą stać się markami polskiej gospodarki. Do tego czasu tytuł kolejnego ambasadora marki polskiej gospodarki otrzymają Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA – tłumaczy wiceminister gospodarki Rafał Baniak. I dodaje, że ministerstwu zależy, by firmy, które są obecne na wielu zagranicznych rynkach, mają tam ugruntowaną pozycję oraz zamierzają zwiększać udział w eksporcie, stawały się ambasadorami marki polskiej gospodarki.

To nowa koncepcja promowania polskich firm, produktów, a także Polski jako miejsca do inwestowania. – Naszą najpoważniejszą marką  jest kreatywność ludzi. Z badań, jakie resort przeprowadził wśród prawie 10 tys. przedsiębiorców w Polsce i w świecie, wynika, że trudno wybrać jeden produkt, jaki mógłby być naszym zagranicznym symbolem. Nasze produkty są  rzadko rozpoznawalne, za to najwięcej pozytywnych skojarzeń związanych jest z Polakami jako osobami przedsiębiorczymi – tłumaczy Rafał Baniak.

O początku programu informował pod koniec września Waldemar Pawlak, wicepremier i minister gospodarki. Zaprezentował  specjalne logo promujące polską markę. Ministerstwo Gospodarki chce, by tego symbolu używały osoby i firmy, które są rozpoznawalne na zagranicznych rynkach i cieszą się tam renomą.

Resort chce też doprowadzić do spójnej promocji, czyli do współpracy między instytucjami i resortami, jakie odpowiadają za promocję Polski za granicą. Jednym z założeń programu jest także promowanie go wśród firm i społeczeństwa.

Do tej pory ambasadorami zostali prof. Andrzej  Blikle, Czesław Lang oraz firmy: LOT, Solaris i CD Projekt.

Marka polskiej gospodarki to nowy program, jaki resort prowadzi w ramach projektu unijnego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych".

– Już po konferencji rozpoczynającej kampanię do ministerstwa zgłaszają się przedsiębiorstwa, które chcą wziąć udział w programie. Po to, by warunki były przejrzyste, powstanie regulamin – dodaje Rafał Baniak. Wyniki badań znajdują się na stronie www.mg.gov.pl

– W ciągu dwóch miesięcy powstanie regulamin z dokładnie zapisanymi warunkami, jakie firmy mogą stać się markami polskiej gospodarki. Do tego czasu tytuł kolejnego ambasadora marki polskiej gospodarki otrzymają Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA – tłumaczy wiceminister gospodarki Rafał Baniak. I dodaje, że ministerstwu zależy, by firmy, które są obecne na wielu zagranicznych rynkach, mają tam ugruntowaną pozycję oraz zamierzają zwiększać udział w eksporcie, stawały się ambasadorami marki polskiej gospodarki.

Finanse
Jakie fundusze obligacji powinniśmy wybierać?
Finanse
Dlaczego zakupy z odroczoną płatnością mogą stać się pułapką?
Finanse
Polska w ścisłej czołówce. Ten rok ma być dobry
Finanse
Tysiące organizacji społecznych pomaga uchodźcom z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Finanse
Jak Polska walczy z praniem pieniędzy. Najnowsze badanie
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”