Rosja nie chce wyrobów seropodobnych z Polski

Rosyjski nadzór żywnościowy wprowadził „czasowy zakaz wwozu serów i seropodobnych wyrobów z Polski". Mają nie spełniać norm.

Sadownicy: trudno zastąpić eksport jabłek do Rosji

Zastąpienie eksportu jabłek do Rosji jest trudne - uważają uczestnicy Sadowniczego Forum Ekonomicznego. Trwa poszukiwanie nowych rynków zbytu, ale na razie...

Nestle chce urosnąć w 2015 o 5 proc

W ubiegłym roku grupa urosła o 4,5 proc. W górę poszła również marża operacyjna. Jaki będzie 2015?

Rewolucja w Nestle

Szwajcarski koncern zmienia receptury czekolad sprzedawanych na amerykańskim rynku.

Żywność ekologiczna na fali wzrostu

W Polsce szybko rośnie sprzedaż produktów bio z unijnym certyfikatem. – To dopiero początek boomu – zapowiada branża.

Arctic walczy o rynek bez Cindy Crawford

Marka Arctic, którą reklamowała modelka Cindy Crawford, chce znów się liczyć na polskim rynku. Gra toczy się o ponad 3 mld zł.

Ambra: Cydr Lubelski nadal zyskuje

W pierwszej połowie roku obrotowego 2014/2015 grupa winiarska zwiększyła sprzedaż o 0,9 proc. w ujęciu wartościowym, a o 6 proc. w ilościowym. Głównym moto...

Rośnie sprzedaż karmy

Na żywność dla pupili Polacy wydają dwa razy więcej niż na produkty dla niemowląt. Jej sprzedaż ma szanse rosnąć także w kolejnych latach.

Resort rolnictwa chce wesprzeć mleczarnie

Polska będzie musiała zapłacić 600 – 700 mln zł za przekroczenie kwoty mlecznej. Ministerstwo Rolnictwa chce pomóc zakładom mleczarskim, które wezmą kredyt...

Cydr nie może doczekać się reklamy

Producenci lekkiego alkoholu z jabłek chcą go promować bez ograniczeń. Podjęte do tej pory próby zmiany przepisów utknęły w martwym punkcie.

Zysk netto Żywca niższy o 44 proc.

W roku 2014 roku wynik netto Grupy Żywiec wyniósł 160 mln zł. Był o prawie 44 proc. niższy niż przed rokiem.

Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością w Chinach ruszy w 2015 roku

W drugiej połowie roku wystartuje Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością. Ma ułatwić ekspansję naszych produktów w Państwie Środka.

Nowe trunki pod marką Finlandia

Firma Brown-Forman, właściciel marki Finlandia staje do walki o zyski z tzw. wódek smakowych. Przypada na nie już niemal jedna piąta polskiego rynku wódki.

Wina owocowe w odwrocie

Maleje udział tanich trunków w przychodach firmy Jantoń. Na znaczeniu zyskują za to wina gronowe i cydr.

Kuba nie ma pieniędzy na import żywności

Eksport płodów rolnych z USA na Kubę zmalał w 2014 r. poniżej 300 mln dolarów po raz pierwszy od 2004 r., bo wyspa rządzona przez komunistów nie miała pien...

Polska whisky zadebiutuje w USA

Na przełomie marca i kwietnia 2015 r. do sprzedaży trafić może pierwsza whisky spółki Z. Kozuba i Synowie. Do debiutu nie dojdzie jednak w Polsce, ale w St...

Eksport polskiego drobiu rośnie najszybciej w UE

W ciągu jedenastu miesięcy 2014 roku sprzedaliśmy poza Unię Europejską o 25,5 proc. mięsa drobiowego więcej niż przed rokiem. To największy wzrost spośród...

Wody dołączyły do izotoników Oshee

Lider rynku izotoników kupił rozlewnię Masspol. Już w 2015 r. dzięki wodom jego przychody mają się zwiększyć o kilkanaście milionów złotych.

Świat spragniony amerykańskiej whisky

Producenci amerykańskiej whisky mają powody do radości. W ubiegłym roku sprzedaż tego trunku wzrosła o 9,6 proc. do 2,7 miliarda dolarów – wynika z danych...

Burger King kontra McDonald's

Największe sieci ostro walczą o klientów. Niekiedy sięgają po triki i prowokują konkurentów.