Reklama

Królują jabłka i pomidory

Niemal połowa Polaków deklaruje, że je znacznie więcej warzyw i owoców niż pięć lat temu. Lubimy, gdy pochodzą z krajowych upraw.

Publikacja: 21.07.2015 11:16

Królują jabłka i pomidory

Foto: Bloomberg

Codziennie owoce je blisko 90 proc. mieszkańców naszego kraju. Natomiast po warzywa każdego dnia sięga 82 proc. z nas – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie sieci handlowej Intermarché.

- Cieszyć powinien fakt, że Polacy zdają sobie sprawę z tego, jak istotny wpływ na ich zdrowie ma odpowiednio zbilansowany jadłospis – komentuje Michał Kluczek, koordynator badania z Millward Brown.

Na czele rankingu najczęściej konsumowanych owoców w Polsce uplasowało się jabłko (77 proc. odpowiedzi). Najpopularniejszym warzywem okazał się natomiast pomidor (55 proc). Dla większość badanych ważne jest, aby owoce i warzywa pochodziły z krajowych upraw.

- Współpracujemy z polskimi dostawcami, co odpowiada na potrzeby konsumentów, bo aż 71 proc. z nich przy zakupie warzyw i owoców sprawdza, czy pochodzą z Polski – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, szef Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów, która liczy obecnie 223 supermarketów Intermarché i 114 Bricomarché.

Najważniejszym kryterium, jakim kierują się Polacy przy zakupie warzyw i owoców, jest ich świeżość – wskazało na nią 96 proc. osób przepytanych przez Millward Brown. Ponad trzy czwarte respondentów twierdzi, że owoce i warzywa najczęściej kupuje w supermarketach. Sklepy osiedlowe wskazało 43 proc. ankietowanych, a targi 15 proc.

Reklama
Reklama

Polacy są ostrożni w próbowaniu nowych smaków. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 82 proc. ankietowanych nie spróbowało nieznanego warzywa, a 75 proc. owocu. Najczęściej powstrzymywała ich przed tym obawa, że nowy smak nie będzie im odpowiadał (tak twierdzi 30 proc. respondentów).

Brak wiedzy na temat produktu, czy pomysłu na jego wykorzystanie w kuchni to kolejne czynniki zniechęcające Polaków do eksperymentowania. Najczęściej wskazywane warzywa, które badani wprowadzili do swojej kuchni w ostatnim czasie to bakłażan, batat i szparag, natomiast owoce to granat, awokado, liczi i mango.

Badanie „Warzywa i owoce – preferencje, zakupy i konsumpcja" zostało zrealizowane przez Millward Brown w lipcu 2015 roku, na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1001 Polaków w wieku 18 plus.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama