W efekcie transakcji powstanie jedna z największych polskich grup spożywczych o obrotach przekraczających 4 mld zł. Będzie liderem w wielu segmentach rynku spożywczego z bardzo silnymi, rozpoznawalnymi markami. Do m.in. takich brandów  Maspeksu jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz dołączą Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn czy  DrWitt.

- Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki – wartościowe i silne marki oraz co dla nas bardzo ważne także - profesjonalny zespół pracowników  – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice. -  Priorytetem na dziś jest utrzymanie sprzedaży i na tym obszarze głównie skupimy się w pierwszym etapie. Firma Agros Nova ma doskonałą strukturę handlową i jej sprawne działanie jest jednym z ważniejszych elementów sukcesu tego przejęcia. Oczywiście równolegle będą prowadzone działania integracyjne w pozostałych obszarach.

Na bazie firmy Agros Nova  Maspex utworzy kolejną jednostkę biznesową w Polsce, która będzie zarządzana z Warszawy. Będą tam skupione funkcje niezbędne do prowadzenia przez Agros Nova działalności, w tym także działania marketingowe i handlowe.

Działalność przyłączonej spółki będzie prowadzona w oparciu o pracowników firmy Agros Nova ze wszystkich lokalizacji: Łowicza, Wąsosza i Warszawy oraz pracowników struktury handlowej. Maspex planuje rozwijać również oba zakupione zakłady produkcyjne.

Jeśli chodzi o marki Tarczyn i Dr Witt - zostaną one dołączone do biznesu napojowego grupy, zarówno produkcja, sprzedaż, marketing itd. tych marek będą prowadzone w oparciu o struktury, które zajmują się sokowymi markami Maspeksu.

Zakup aktywów Agros Nova to 17 przejęcie grupy Maspex Wadowice w tym ósme na rynku polskim i największe w jej historii.

Pozostałe marki napojowe Agros Nova, m.in. Fortunę kupi za 100 mln zł Polmlek, czołowa firma mleczarska w Polsce. Złożył już w tej sprawie wniosek do UOKiK.