Według ogłoszonych w ubiegłym roku regulacji obowiązek informowania klientów o ilości serwowanych kalorii miał obowiązywać od 1 grudnia bieżącego roku. FDA odłożyła jednak moment wejścia w życie przepisów o 12 miesięcy.
Wymogiem publikowania informacji o kaloryczności produktów i potraw, przyjętym przez Kongres w 2010 roku w Affordable Care Act, mają być objęte wszystkie sieci posiadające co najmniej 20 lokali. Dotyczy to nie tylko restauracji, ale także supermarketów, sklepów spożywczych a nawet kin. Wszystkie te instytucje będą musiały we wszystkich miejscach podawać wartość kaloryczną produktów. Wejście w życie przepisów ma pomóc w ogólnokrajowej kampanii walki z otyłością.
Według danych FDA co trzecia kaloria spożywana przez Amerykanów konsumowana jest poza poza domem. Podawanie informacji o zawartości kalorycznej potraw miało nie tylko pomagać konsumentom w podejmowaniu właściwych decyzji dietetycznych, ale także wpływać na zmianę sposobów przyrządzania produktów oraz zmniejszania porcji przez restauracje.
W Seattle, gdzie podobny wymóg obowiązuje na szczeblu lokalnym od 2009 roku wartość energetyczna oferowanych produktów obniżyła się średnio o 40 kalorii. FDA do tej pory nie udało się jednak przygotować instrukcji dotyczących wprowadzania w życie nowych regulacji, co praktycznie uniemożliwiło wprowadzenie ich w życie w wyznaczonym terminie.
Na szczeblu lokalnym przepisy zobowiązujące do informowania konsumentów o wartości energetycznej obowiązują już w 21 miejscach w USA, w tym w Nowym Jorku, Filadelfii oraz w całej Kalifornii.