Reklama

Polmlek kupuje soki Fortuna

Czołowa firma mleczarska przejmie zakłady i marki, które zostały Agros Novej po transakcji z Maspeksem. Zapłaci 100 mln zł.

Publikacja: 06.07.2015 22:00

Polmlek przejmie zakłady i marki, które zostały Agros Novej po transakcji z Maspeksem. Zapłaci 100 m

Polmlek przejmie zakłady i marki, które zostały Agros Novej po transakcji z Maspeksem. Zapłaci 100 mln zł.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Do podpisania umowy pomiędzy funduszem IK Investment Partners i Polmlekiem ma dojść jeszcze w lipcu 2015 r. Firma mleczarska, do której należą m.in. marki Warmia i Capresi, zapłaci za Agros Novą 100 mln zł. Umowa dotyczy zakupu zakładu i centrum logistycznego w Tymienicach oraz marek napojowych Fortuna, Pysio i Garden. Najbardziej wartościowa z nich jest Fortuna. W 2014 r. „Rzeczpospolita" wyceniła ją na 46,6 mln zł.

Firmy nie komentują informacji o transakcji. Marek Sypek, prezes Agros Novej, przyznaje jednak, że trwa proces sprzedaży części biznesu, której pod koniec 2014 r. nie kupiła grupa Maspex. Przejęła ona większą część Agros Novej, w tym marki Łowicz i Kotlin. Pod koniec maja 2015 r. na zawarcie tej transakcji zgodził się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama