18 grudnia grupa Maspex Wadowice podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova - dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz między innymi takich marek, jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn i DrWitt – informuje Maspex w komunikacie prasowym. Strony nie ujawniają wartości transakcji. Maspex zaznacza jedynie, że będzie to największe przejęcie w historii grupy i jedno z największych zrealizowanych do tej pory w Polsce.

Warunkiem wejścia w życie tej umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będzie to 17 akwizycja Maspeksu. W jej efekcie przejęcia powstanie grupa spożywcza o obrotach ponad 4 miliardów zł, lider w wielu segmentach rynku spożywczego z bardzo silnymi, rozpoznawalnymi markami.

„Silna pozycja rynkowa to gwarancja dalszego rozwoju i zdecydowanie większych perspektyw dla obu spółek. Na bazie firmy Agros Nova Maspex planuje zbudować kolejny mocny obszar działalności w oparciu o pracowników firmy Agros Nova oraz zakupione zaplecze produkcyjne" – czytamy w komunikacie.

- Od wielu lat pracowaliśmy nad realizacją przejęcia, które w sposób jakościowy zwiększyłoby skalę naszego biznesu. Nasza praca i cierpliwość zostały w końcu nagrodzone. Grupa Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki – wartościowe i silne marki oraz co dla nas bardzo ważne także - profesjonalny zespół pracowników, który wypracował tak dobrą pozycję rynkową tej firmy. Nasza oferta obejmuje wizję wspólnego działania z zapewnieniem dalszego rozwoju tej spółki, jak również jej pracowników – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex.

Marek Sypek, prezes zarządu Agros-Nova dodaje: - W ciągu najbliższych miesięcy będziemy poszukiwać możliwości akwizycji podmiotów na polskim rynku w celu dołączenia ich do Agros-Nova Soki lub też możliwości sprzedaży spółki do inwestora branżowego w celu zapewnienia dalszego rozwoju markom Fortuna, Pysio i Garden oraz zapewnienia kontynuacji zatrudnienia pozostałym w grupie pracownikom. Po blisko 5-letniej obecności funduszu IK Investment Partners, jako właściciela Agros-Nova, przeprowadzeniu pełnej restrukturyzacji oraz relaunchu strategicznych marek, sprzedaż do inwestora branżowego, jakim jest Maspex, to w pełni naturalny krok. Agros potwierdził swoją siłę i dynamikę na rynku i jestem przekonany, że pracownicy, marki oraz fabryki będą się świetnie rozwijać w nowej strukturze właścicielskiej zarządzanej przez Grupę Maspex Wadowice. Szczególnie ze względu na naszych pracowników jestem zadowolony z tej transakcji.

Agros Nova to wiodący producent branży spożywczej obecny w kilkunastu segmentach rynkowych. W większości z nich lideruje lub zajmuje czołowe miejsca m.in. na rynku dżemów, sosów, zup i koncentratów zup, keczupów. Motorem rozwoju grupy Maspex Wadowice są soki, nektary i napoje, które stanowią 70 proc. obrotów firmy oraz makarony, wyroby zbożowe i produkty instant dające 30 proc. przychodów ze sprzedaży, które w 2014 roku wyniosły ponad 3,3 miliarda zł.

Przejęcie pozwoli rozszerzyć markową ofertę grupy Maspex Wadowice i zaistnieć w nowych kategoriach. Do obecnych marek należących do Maspeksu, które są zdecydowanymi liderami w swoich kategoriach, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz dołączą następne wielkie marki m.in. Łowicz, Krakus i Kotlin.

Na bazie firmy Agros Nova, Grupa Maspex Wadowice planuje zbudować kolejny, mocny obszar działalności w oparciu o pracowników firmy Agros Nova ze wszystkich lokalizacji – Łowicza, Wąsosza i Warszawy oraz pracowników struktury handlowej. Spółka planuje kontynuację i rozwój produkcji w Łowiczu i Wąsoszu. Również główne biuro firmy Agros Nova niezmiennie będzie działać w Warszawie.

Największe przejęcia do tej pory zrealizowane przez Maspex w Polsce to zakup firmy Tymbark w 1999 rok oraz spółki Lubella w 2003 roku. Tylko w obszarze produkcji, od momentu wejścia w skład Grupy Maspex Wadowice, inwestycje produkcyjne w Lublinie i Tymbarku wyniosły ponad 180 milionów zł.

Autopromocja
#NowaRp.pl

Znacznie więcej niż wiedza

ZAPRENUMERUJ