Mleko i bułki z merlin.pl

Jeden z największych w Polsce e-sklepów uruchamia nowy projekt. Wraz z siecią delikatesów Alma uruchomia serwis Merlinfood by Alma.

Zakupy razem z kawą i hot-dogiem

Od 2007 r. zniknęło 30 tys. sklepów spożywczych. Reszta walczy o klientów nie tylko niskimi cenami. Coraz ważniejsze są usługi, jak finanse czy gastronomia.

Amazon odpiera atak na kulturę pracy

Największy na świecie sklep internetowy broni się przed głośnymi zarzutami „bolesnej” kultury nadużycia panującej w korporacji.

Podatkowy raj dla wybranych

Supermarkety stały się mistrzami w unikaniu płacenia podatków. Zarabiają miliardy, budżet ma z tego niewiele.

Brytyjczycy przejęli Douglasa

Niemiecka sieć perfumeryjna Douglas ma nowego właściciela. Transakcja przecięcia udziałów w sieci została sfinalizowana.

Alma w nowym formacie

Delikatesowa sieć otworzyła pierwszy sklep Alma Smar. To debiut nowego formatu oraz pierwszy sklep franczyzowy firmy.

Zalando w górę

Firma po dobrych wynikach półrocza spodziewa się nawet ponad 30-proc. wzrostu przychodów w całym roku 2015.

Eksport cukru nadal hamuje

W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku Polska wyeksportowała słodkie kryształki za 84,1 mln euro. To o 18 proc. mniej niż przed rokiem.

Amica kupuje we Francji

Amica Wronki kupiła za 1,6 mln euro pakiet akcji dystrybutora sprzętu AGD.

Rosną niemieckie zamówienia

W tym roku wartość polskiego eksportu może zbliżyć się do rekordowego poziomu 177 mld euro.

Reklama
Reklama

Alibaba inwestuje w sieć handlową

Chiński gigant handlu internetowego zainwestował w sieć handlową Suning, specjalizującą się w elektronice.

Sklepy tracą na rzecz e-handlu

Wartość sprzedaży online w Polsce od początku roku wzrosła o ponad 20 proc. W tym czasie w tradycyjnych sklepach spadła o ok. 1 proc.

Zysk Bio Planet poszybował w górę

W drugim kwartale 2015 roku czołowy dystrybutor żywności ekologicznej w Polsce miał 841 tys. zł zysku netto. To o niemal 111 proc. więcej niż w tym samym c...

Organic robi porządki i poprawia wyniki

W pierwszym półroczu 2015 roku sieć delikatesów z naturalną i ekologiczną żywnością miała niemal 40 mln zł skonsolidowanych przychodów. To o 26,4 proc. wię...

Trwa szturm jubilerów na centra handlowe

Rynek biżuterii wart jest już 3 mld zł i dalej rośnie. Wciąż wchodzą nań nowe marki.

Tajna bałtycka inicjatywa wieprzowa

Republiki bałtyckie chcą utworzyć strefę handlu wieprzowiną z terenów, na których zarejestrowano afrykański pomór świń. Rozmawiają też z Polską.

Próchnik na niewielkim plusie

Odzieżowa grupa w ubiegłym miesiącu zanotowała 6-proc. tempo wzrostu przychodów. Tym razem znacznie lepiej poradziła sobie jej ekskluzywna marka Rage Age.

Internet dla małych

Wielcy sprzedawcy stanowią margines, dominują niewielkie sklepy.

Szwajcarzy robią zakupy w Niemczech

Szwajcarzy coraz częściej przekraczają granicę z Niemcami, by zrobić większe zakupy. Silny frank wprowadza gospodarkę w recesję.

Kreml na tropie zakazanej żywności

Władze nakazały ogólnokrajową kontrolę hurtowni i magazynów wielkich sieci pod kątem poszukiwania zakazanej embargiem żywności z Zachodu.

Reklama
Reklama