Reklama

Studenci potrafią łączyć biznes z nowinkami informatycznymi

Sukces informatyków z UW. Ich praca, która wygrała w czwartej edycji programu Uniwersytet Ernst & Young, pomoże przy wdrażaniu nowych e-dowodów osobistych

Aktualizacja: 26.06.2008 10:23 Publikacja: 11.06.2008 06:35

Elektroniczne dowody osobiste mają się pojawić w przyszłym roku. Tak przewiduje projekt „Polska karta ID”, który był podstawą do przygotowania finałowego zadania w konkursie tegorocznej, czwartej już, edycji Uniwersytetu Ernst & Young. Sześć uczelnianych drużyn informatycznych, które wystartowały w finale, miało zaproponować sposoby wdrożenia projektu, oszacować jego budżet oraz przygotować konkretne plany działania.

Z zadania najlepiej wywiązało się czterech studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Michał Kutyła, Krzysztof Gogól, Paweł Tryfon i Tomasz Turski będą teraz mieli możliwość wzięcia udziału w stażu organizowanym przez Ernst & Young Doradztwo Biznesowe. Na co liczą finaliści? – Zdecydowałem się na udział w programie „Uniwersytet E&Y”, ponieważ studiuję informatykę, a przyszłość chciałbym związać z doradztwem biznesowym. Dzięki praktyce będę mógł zapoznać się ze specyfiką pracy w consultingu, co niewątpliwie ułatwi mi podjęcie decyzji o dalszej karierze – podkreśla Tomasz Turski, członek zwycięskiej drużyny.

Z kolei twórcy najlepszej merytorycznie pracy będą mogli liczyć na staż w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, które wspierało program objęty patronatem medialnym „Rzeczpospolitej”.

– To dobra prognoza, że studenci wykazują tak duże zainteresowanie i wiedzę w zakresie informatyzacji – podkreślał podczas finałowych rozgrywek Witold Drożdż, podsekretarz stanu MSWiA. Jak przyznał, poziom prac finałowych w tegorocznej edycji konkursu przeszedł jego oczekiwania – zarówno pod względem merytorycznym, jak i innowacyjności pomysłów związanych z wdrożeniem projektu. Na razie nie wiadomo, którą z pięciu prac wybiorą specjaliści resortu.

– Tegoroczna edycja była dużo trudniejsza od poprzednich, ponieważ prace dotyczyły rzeczywistych zagadnień, które z czasem będą wprowadzane w życie. Trzeba było zatem zapoznać się z planem informatyzacji kraju i dokładnie przeanalizować wszystkie posunięcia. Nie były to już rozważania nad fikcyjnym problemem – komentuje Jarosław Smolarz, członek jednego z dwóch zespołów Politechniki Warszawskiej, które zakwalifikowały się do finału.

Reklama
Reklama

Jak wyjaśniają organizatorzy, program ma pomóc uzmysłowić studentom, czego mogą się spodziewać po podjęciu pracy. Pomaga również poszerzyć wiedzę zdobywaną na studiach o praktyczne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji poprzez wykłady i ćwiczenia.

Elektroniczne dowody osobiste mają się pojawić w przyszłym roku. Tak przewiduje projekt „Polska karta ID”, który był podstawą do przygotowania finałowego zadania w konkursie tegorocznej, czwartej już, edycji Uniwersytetu Ernst & Young. Sześć uczelnianych drużyn informatycznych, które wystartowały w finale, miało zaproponować sposoby wdrożenia projektu, oszacować jego budżet oraz przygotować konkretne plany działania.

Z zadania najlepiej wywiązało się czterech studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Michał Kutyła, Krzysztof Gogól, Paweł Tryfon i Tomasz Turski będą teraz mieli możliwość wzięcia udziału w stażu organizowanym przez Ernst & Young Doradztwo Biznesowe. Na co liczą finaliści? – Zdecydowałem się na udział w programie „Uniwersytet E&Y”, ponieważ studiuję informatykę, a przyszłość chciałbym związać z doradztwem biznesowym. Dzięki praktyce będę mógł zapoznać się ze specyfiką pracy w consultingu, co niewątpliwie ułatwi mi podjęcie decyzji o dalszej karierze – podkreśla Tomasz Turski, członek zwycięskiej drużyny.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama