Cementownia Warta należy do największych producentów cementu w kraju. Wytwarza m.in. różnego rodzaju cement portlandzki oraz specjalne. Spółka posiada około 80 samochodów i 150 wagonów, którymi przewozi się rocznie około 1 mln ton cementu. Właścicielem firmy jest niemiecka firma Polen Zement Beteiligungsgeselschaft z Dortmundu.
Aktualnie polska spółka jest w trakcie rozruchu jednej z linii technologicznych. Inwestycja trwała niespełna dwa lata. Dzięki niej firma przechodzi z technologii mokrej do technologii suchej, co ograniczy zużycie energii cieplnej. Dostosuje się też do coraz surowszych norm środowiskowych. Zarząd twierdzi, że firma nie tylko spełnia wszelkie obowiązujące obecnie w tym zakresie normy, ale i te dopiero planowane.
Dzięki nowej inwestycji Cementownia Warta jest też gotowa do zwiększenia produkcji, przede wszystkim cementów specjalnych na budowę autostrad i mostów. Liczy też na popyt ze strony firm budujących stadiony na Euro 2012.
Obecnie kierownictwo firmy jest szczególnie zadowolone z zastosowania jej produktów przy budowie dróg. Spółka dostarczała cement m.in. wykonawcy autostrady A4 na odcinku Zgorzelec – Wykroty. Sprzedaje go też wykonawcom kolejnych odcinków – Grudziądz – Toruń (A1) oraz Nowy Tomyśl – Świecko (A2). Specjalistyczny cement jest wykorzystywany do budowy mostów i wiaduktów m.in. na Górnym Śląsku, w rejonie Skarżyska-Kamiennej, Wrocławia i Gorzowa Wlkp. Znalazł zastosowanie przy modernizacji lotniska w Powidzu koło Gniezna. Cement z Trębaczewa trafił również do wykonawcy najdłuższego w Polsce tunelu górskiego w Lalikach niedaleko Żywca na drodze S68.
Cementownia również eksportuje. Jej produkty kupują słowackie firmy budowlane. Do najważniejszych odbiorców spólki należą m.in. firmy Skanska, Strabag, Eurovia, DTP, Xella i Solbet.