BOŚ oferuje nowe konto osobiste

BOŚ Bank chce jesienią powalczyć na rynku kont osobistych. Od dziś startuje z nową oferta Rachunków Oszczędnościowo- Rozliczeniowych, wspieraną kampanią reklamową. Wprowadza konto w ramach, którego płaci klientom za wykonywane operacje

Publikacja: 01.09.2010 14:48

- Chcemy tą drogą pozyskać co najmniej 40 tys. nowych klientów, ale zależy nam na osobach aktywnie korzystających z rachunku i wykonujących dużą liczbę transakcji - zapowiada Mariusz Klimczak, prezes BOŚ Banku. Nie ukrywa, że liczy głównie na klientów z innych banków. Obecnie BOŚ prowadzi 132 tys. kont osobistych.

Za prowadzenie nowego konta trzeba miesięcznie zapłacić 10 zł miesięcznie, ale operacje wykonywane w ramach rachunku są darmowe (nawet przelewy realizowane w oddziale), a dodatkowo bank płaci 1 zł za każdy zrealizowany przelew i zlecenie stałe, 3 zł za polecenie zapłaty i 1 zł za każde 100 zł wydane przez wykonanie transakcji bezgotówkowych, zarówno kartą debetową jak i kredytową. Maksymalna wartość premii wynosi 60 zł miesięcznie.

- Stworzyliśmy innowacyjną ofertę na rynku, jestem ciekaw jaka będzie odpowiedź ze strony innych banków - podkreśla prezes Klimczak. W ramach konta darmowe jest korzystanie ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą.

Z badań, które przeprowadził instytut Pentor na zlecenia BOŚ wynika, że jest to decydujący czynnik wyboru konta dla 52 proc. ankietowanych. Dla 27 proc. liczy się koszt przelewu, a dla 24 proc. ważny jest dostęp do bankowości elektronicznej. Bliskość placówki jest istotna dla 9 proc. respondentów.

Jednocześnie 62 proc. wskazuje na oprocentowanie środków, choć w większości banków kwoty trzymane na ROR- ach są nieoprocentowane. W tym roku konkurencja na rynku kont osobistych przybrała na sile. Najwięcej nowych ROR-ów otworzyły te banki, które oferują konta prowadzone bez opłat oraz te, które zainwestowały w promocje tych produktów, Największy przyrost w ciągu roku odnotowały Alior Bank, BZ WBK, ING Bank Śląski, Eurobank oraz internetowy mBank. W pierwszej połowie roku banki wydały na reklamy kont dwa razy więcej niż przed rokiem.

Najbardziej spektakularną akcję reklamową, z udziałem znanego francuskiego aktora Gerarda Depardieu przeprowadził BZ WBK, który w ciągu roku otworzył 188 tys. nowych kont, z czego gros w ciągu 3 miesięcy trwania tej kampanii, w ramach której oferował nowym klientom 100 zł za otwarcie konta.

Największe tuzy rynkowe czyli PKO BP i Pekao nie tylko nie zwiększyły liczy prowadzonych kont, ale odnotowały ich niewielki spadek. W tym roku małą rewolucję na rynku kont wywołał spadek opłat ponoszonych przez banki, za korzystanie przez ich klientów z bankomatów innych sieci. Obniżyły je zarówno Mastercard jak i Visa. W efekcie coraz więcej banków oferuje klientom bezpłatne korzystanie z urządzeń należących do innych instytucji, bo spadły koszty z tego tytułu.

- Chcemy tą drogą pozyskać co najmniej 40 tys. nowych klientów, ale zależy nam na osobach aktywnie korzystających z rachunku i wykonujących dużą liczbę transakcji - zapowiada Mariusz Klimczak, prezes BOŚ Banku. Nie ukrywa, że liczy głównie na klientów z innych banków. Obecnie BOŚ prowadzi 132 tys. kont osobistych.

Za prowadzenie nowego konta trzeba miesięcznie zapłacić 10 zł miesięcznie, ale operacje wykonywane w ramach rachunku są darmowe (nawet przelewy realizowane w oddziale), a dodatkowo bank płaci 1 zł za każdy zrealizowany przelew i zlecenie stałe, 3 zł za polecenie zapłaty i 1 zł za każde 100 zł wydane przez wykonanie transakcji bezgotówkowych, zarówno kartą debetową jak i kredytową. Maksymalna wartość premii wynosi 60 zł miesięcznie.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień