Według danych NBP Polacy miesięcznie wykonują w bankomatach ok. 60 mln transakcji. Każda z nich to okazja dotarcia z reklamą do posiadacza karty.
Banki coraz częściej sięgają więc po interaktywne komunikaty. Odpowiadając na propozycję z ekranu bankomatu, klient może podać numer telefonu i zamówić rozmowę z konsultantem, wydać dodatkowe dyspozycje albo wręcz od razu zawrzeć umowę z bankiem. Urządzenia są też wykorzystywane do prezentacji spersonalizowanych propozycji.
Oferta z ekranu
Do grupy banków testujących takie rozwiązania dołączył właśnie BGŻ. Bank zdecydował się na program pilotażowy w 46 bankomatach.
Posiadacz konta osobistego w BGŻ, który wypłaca gotówkę w jednym z nich, może zobaczyć na ekranie propozycję kredytu gotówkowego w wysokości wyliczonej na podstawie historii wpływów na konto lub niespersonalizowaną ofertę kredytu gotówkowego.
Natomiast posiadacze kart, którzy nie mają jeszcze rachunku w BGŻ, są zachęcani do otwarcia konta z premią. Jeżeli taka osoba zostawi w bankomacie numer telefonu, pracownik banku oddzwoni w ciągu 48 godzin. Pilotaż potrwa do połowy czerwca.