Operator sieci Orange w Polsce stawia na redukcję kosztów związanych z realizacją kampanii reklamowych. Serwis internetowy Press podał, że firmy, które współpracowały z telekomem w ubiegłym roku dostały propozycje zmian w umowach.
Przedłużenie kooperacji możliwe będzie tylko po rezygnacji agencji reklamowych i firm marketingowych ze swojej marży.
Średnie obowiązujące na rynku marże wynoszą obecnie 8-10 proc., dla dużych klientów związanych długim umowami są o 3-4 proc. niższe. Orange chce, aby firmy zdecydowały się obniżyć swoje wynagrodzenie do 4,5 proc. dla kampanii krajowych i do około 3 proc. w przypadku zagranicznych działań.
Zdaniem specjalistów z serwisu Press zejście z marży do poziomy poniżej 5 proc. obciążone jest dużym ryzykiem strat dla firmy realizującej projekty. Ewentualne zmiany kursów walut lub inne ekonomiczne zmienne mogą okazać się zabójcze dla przychodów.
Orange w ubiegłym roku współpracowało między innymi z Opus Film, Papaya Films, Film Produkcja, Film It, Dynamo czy Lemonem. Nie wszystkie studnia zdecydowały jeszcze o kontynuowaniu współpracy.