[b]Rz: Jak wybrać te targi, które dla firmy okażą się najskuteczniejsze?[/b]
[b]Marcin Gębarowski:[/b] Rzeczywiście już sam wybór imprezy, gdy firma nie ma w tej dziedzinie większych doświadczeń, może sprawić niemałe trudności. Dlatego warto zacząć od zgromadzenia wszelkich dostępnych informacji o targach, które tematycznie mogą zainteresować konkretne przedsiębiorstwo.
[b]Co wśród tych licznych informacji jest dla wystawcy najważniejsze?[/b]
Przy wstępnej selekcji przedsiębiorca powinien się kierować przede wszystkim tematyką targów i zasięgiem ich oddziaływania. Część imprez to wydarzenia lokalne, inne skupiają tylko odbiorców krajowych, są też wydarzenia o znaczeniu międzynarodowym. Każde targi stwarzają inne możliwości dotarcia do potencjalnych grup odbiorców. Wybierając imprezę, warto zwrócić uwagę na wydatki, związane z udziałem w tym przedsięwzięciu. Koszty uczestnictwa są z reguły wyższe, gdy targi mają charakter międzynarodowy albo odbywają się za granicą. Analizując wydatki, nie można ograniczać się tylko do kosztów wynajmowanej powierzchni wystawienniczej, trzeba pamiętać o nakładach na projekt i wykonanie zabudowy stoiska, zakwaterowanie personelu, podróży, dostawy i ubezpieczenia eksponatów.
[b]Czy istotne są tzw. imprezy towarzyszące, np. seminaria?[/b]