– Wydaliśmy wspólnie z Oddziałem Mazowieckim Polskiego Związku Głuchych słownik terminów ekonomicznych i bankowych w języku migowym. Praca trwała długo, gdyż niezbędne było stworzenie wielu nowych znaków w oparciu o znaki już istniejące w PJM – opowiada Karolina Zioło z NBP.
Bank zorganizował też cykl szkoleń dla osób niewidomych (dzieci, młodzieży oraz dorosłych) pod tytułem „Pieniądze oraz usługi bankowe wczoraj, dziś i jutro". – Nauczyciel jednego z ośrodków przygotował specjalny banknot, tak by osoby niepełnosprawne mogły pismem punktowym wyczytać napisy i ilustracje . Przygotowujemy właśnie ponad 500 kompletów po pięć banknotów (od 10 do 200 zł), tak aby stały się one pomocami w zajęciach z edukacji ekonomicznej dla osób niewidomych – dodaje Karolina Zioło.
Bank chce też przygotować specjalną publikację dla osób z upośledzeniem w stopniu lekkim i osób z różnym dysfunkcjami, takimi jak np. zespół Downa i autyzm, aby nauczyły się posługiwać pieniędzmi i by nie padały ofiarami oszustw i kradzieży.
– Podręcznik, materiały dydaktyczne dla nauczycieli będą gotowe przez rozpoczęciem nowego roku szkolnego – dodaje Karolina Zioło.
Bank chce, by kampania „NBP nie wyklucza" miała też odsłonę w postaci społecznej reklamy telewizyjnej.