Darmowe assistance do polisy autocasco

Coraz więcej firm oferuje do polisy autocasco darmowe assistance. Jednocześnie na razie mało ubezpieczycieli chce przyciągnąć klienta atrakcyjną ceną

Publikacja: 29.05.2012 03:25

Darmowe assistance do polisy autocasco

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) od stycznia do kwietnia zarejestrowano w Polsce ponad 100 tys. nowych samochodów osobowych. To wzrost o 11 proc. wobec sytuacji sprzed roku. Według ekspertów to jednak nadal niewiele, a to głównie kierowcy nowych i prawie nowych aut są głównymi nabywcami autocasco.

– Wzrost jest pozorny. Zeszłoroczna baza sprzedaży była bardzo niska na skutek zmian dotyczących odliczania podatku VAT. Tempo wzrostu sprzedaży w styczniu tego roku wyniosło co prawda 22 proc., teraz jest jednak zbliżone do 10 proc., a przewiduję, że w drugiej połowie roku wynik będzie zbliżony do ubiegłorocznego – zauważa Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Ponadto ze względu na atrakcyjną cenę wiele samochodów kupowanych jest po to, by wywieźć je za granicę.

Firmy ubezpieczeniowe nadal muszą więc mocno walczyć o klienta. Niektóre do pakietów OC i AC dodają bezpłatne ubezpieczenie assistance. – Dotyczy to znaczącej większości nowych samochodów, ale też coraz częściej aut używanych. W Polsce w zeszłym roku sprzedało się ponad 7,5 mln polis assistance samochodowego – mówi Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance. Według danych ipolisa.pl darmowe assistance oferuje 30 proc. z 17 firm obecnych w porównywarce.

Assistance gratis powoli staje się standardem, jednak na razie ubezpieczyciele z dystansem podchodzą do obniżek stawek za polisę autocasco. – Nie przewidujemy istotnych zmian w wysokości cen AC. Sprzedaż tego produktu zależy głównie od zamożności społeczeństwa – mówi Tomasz Piekarski, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych w Generali.

Podobnego zdania są inni gracze.

– Największa walka między firmami rozgrywa się na razie o dostęp do dilerów samochodowych i multiagentów, często w postaci wysokości oferowanych prowizji. Na razie nie widać walki cenowej i biorąc pod uwagę straty rynku na polisach komunikacyjnych w ostatnich latach, mam nadzieję, że trend ten się utrzyma – mówi Witold Jaworski, członek zarządu PZU ds. klienta masowego.

Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego dla „Rz" wynika, że inaczej niż przy OC, gdzie priorytetem przy wyborze jest cena, w przypadku autocasco bardzo ważna dla kierowców jest sprawność likwidacji szkody. Dlatego też rośnie trend uproszczonej formy likwidacji szkód opartej jedynie na oświadczeniu klienta złożonym przez telefon.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy