Klient powinien poinformować bank o zmianie adresu

Zmieniłeś adres, poinformowałeś o tym bank i sprawa załatwiona? Nie zawsze. W Pekao trzeba skorygować adres podany przy okazji uruchamiania każdej usługi.

Publikacja: 28.02.2013 00:21

Pani Małgorzata jest klientką Banku Pekao od blisko 20 lat. Dwa lata temu zmieniła adres zamieszkania. Poinformowała o tym bank.

– Wszystko było dobrze. Korespondencja przychodziła do mojego nowego domu – opowiada. – Ale na początku stycznia jeden z listów bank wysłał pod stary adres. Nie mieszkam tam od dawna. Obecny lokator list przekazał naszym wspólnym znajomym. Dotarł do mnie po dwóch tygodniach.

Z korespondencji czytelniczka dowiedziała się, że zmieniło się oprocentowanie lokaty Dobry Zysk, którą założyła dwa miesiące wcześniej.

– Cieszę się, że bank pisze do mnie w takiej sprawie, ale dlaczego nie uwzględnił nowego adresu? Przecież go ma – dziwi się pani Małgorzata.

Justyna Rysiak z Pekao mówi, że trudno jej odnieść się do sprawy, kiedy nie zna danych klienta i nie może sprawdzić tego konkretnego przypadku.

– Nasi klienci mają możliwość ustawienia różnych adresów korespondencyjnych do poszczególnych usług bankowych. Gdy zatem zmieniamy w banku adres do korespondencji, powinniśmy pamiętać, by zrobić to w odniesieniu do poszczególnych produktów bankowych – tłumaczy Justyna Rysiak. Dodaje, że dyspozycję w tej sprawie można złożyć w dowolnym oddziale, a w przypadku adresu korespondencyjnego dotyczącego usług Pekao24 – także przez bankowość internetową.

Jakie zasady obowiązują w innych bankach?

– Kiedy klient chce, by dostarczać korespondencję do innego miejsca zamieszkania, powinien się skontaktować z nami i dokonać aktualizacji. Można to zrobić w oddziale, za pośrednictwem bankowości telefonicznej czy internetowej – mówi Magdalena Paciorek z BGŻ. W tym banku klient wskazuje adres do korespondencji dotyczącej wszystkich posiadanych produktów. Ale może też podać, gdzie mają być dostarczane listy dotyczące jego rachunków czy kredytów, a gdzie te dotyczące produktów, których jest współwłaścicielem z inną osobą.

Klienci Millennium, jak mówi Małgorzata Nasiłowska z tego banku, są zobowiązani podać adres do korespondencji, pod który będą przesyłane np. wyciągi, zmiany regulaminów czy umów.

– Właściciel rachunku może zaktualizować adres w najwygodniejszy dla siebie sposób: w oddziale, za pośrednictwem serwisu telefonicznego TeleMillennium oraz przez serwis internetowy Millenet – wylicza Małgorzata Nasiłowska. – Cała korespondencja, również marketingowa, jest wysyłana na ostatni podany przez klienta adres.

Marcin Obroniecki z Banku Zachodniego WBK podkreśla, że zgodnie z regulaminem to klient jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia banku o wszelkich zmianach danych osobowych i kontaktowych. Może to zrobić w oddziale lub w inny akceptowany przez bank sposób, np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Monika Floriańczyk z PKO BP tłumaczy, że właściciele kont czy lokat w tym banku mogą zmienić adres do korespondencji w dowolnym oddziale, jak również za pomocą kanałów zdalnych.

Pani Małgorzata jest klientką Banku Pekao od blisko 20 lat. Dwa lata temu zmieniła adres zamieszkania. Poinformowała o tym bank.

– Wszystko było dobrze. Korespondencja przychodziła do mojego nowego domu – opowiada. – Ale na początku stycznia jeden z listów bank wysłał pod stary adres. Nie mieszkam tam od dawna. Obecny lokator list przekazał naszym wspólnym znajomym. Dotarł do mnie po dwóch tygodniach.

Pozostało 86% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy