Klient powinien poinformować bank o zmianie adresu

Zmieniłeś adres, poinformowałeś o tym bank i sprawa załatwiona? Nie zawsze. W Pekao trzeba skorygować adres podany przy okazji uruchamiania każdej usługi.

Publikacja: 28.02.2013 00:21

Pani Małgorzata jest klientką Banku Pekao od blisko 20 lat. Dwa lata temu zmieniła adres zamieszkania. Poinformowała o tym bank.

– Wszystko było dobrze. Korespondencja przychodziła do mojego nowego domu – opowiada. – Ale na początku stycznia jeden z listów bank wysłał pod stary adres. Nie mieszkam tam od dawna. Obecny lokator list przekazał naszym wspólnym znajomym. Dotarł do mnie po dwóch tygodniach.

Z korespondencji czytelniczka dowiedziała się, że zmieniło się oprocentowanie lokaty Dobry Zysk, którą założyła dwa miesiące wcześniej.

– Cieszę się, że bank pisze do mnie w takiej sprawie, ale dlaczego nie uwzględnił nowego adresu? Przecież go ma – dziwi się pani Małgorzata.

Justyna Rysiak z Pekao mówi, że trudno jej odnieść się do sprawy, kiedy nie zna danych klienta i nie może sprawdzić tego konkretnego przypadku.

– Nasi klienci mają możliwość ustawienia różnych adresów korespondencyjnych do poszczególnych usług bankowych. Gdy zatem zmieniamy w banku adres do korespondencji, powinniśmy pamiętać, by zrobić to w odniesieniu do poszczególnych produktów bankowych – tłumaczy Justyna Rysiak. Dodaje, że dyspozycję w tej sprawie można złożyć w dowolnym oddziale, a w przypadku adresu korespondencyjnego dotyczącego usług Pekao24 – także przez bankowość internetową.

Jakie zasady obowiązują w innych bankach?

– Kiedy klient chce, by dostarczać korespondencję do innego miejsca zamieszkania, powinien się skontaktować z nami i dokonać aktualizacji. Można to zrobić w oddziale, za pośrednictwem bankowości telefonicznej czy internetowej – mówi Magdalena Paciorek z BGŻ. W tym banku klient wskazuje adres do korespondencji dotyczącej wszystkich posiadanych produktów. Ale może też podać, gdzie mają być dostarczane listy dotyczące jego rachunków czy kredytów, a gdzie te dotyczące produktów, których jest współwłaścicielem z inną osobą.

Klienci Millennium, jak mówi Małgorzata Nasiłowska z tego banku, są zobowiązani podać adres do korespondencji, pod który będą przesyłane np. wyciągi, zmiany regulaminów czy umów.

– Właściciel rachunku może zaktualizować adres w najwygodniejszy dla siebie sposób: w oddziale, za pośrednictwem serwisu telefonicznego TeleMillennium oraz przez serwis internetowy Millenet – wylicza Małgorzata Nasiłowska. – Cała korespondencja, również marketingowa, jest wysyłana na ostatni podany przez klienta adres.

Marcin Obroniecki z Banku Zachodniego WBK podkreśla, że zgodnie z regulaminem to klient jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia banku o wszelkich zmianach danych osobowych i kontaktowych. Może to zrobić w oddziale lub w inny akceptowany przez bank sposób, np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Monika Floriańczyk z PKO BP tłumaczy, że właściciele kont czy lokat w tym banku mogą zmienić adres do korespondencji w dowolnym oddziale, jak również za pomocą kanałów zdalnych.

Pani Małgorzata jest klientką Banku Pekao od blisko 20 lat. Dwa lata temu zmieniła adres zamieszkania. Poinformowała o tym bank.

– Wszystko było dobrze. Korespondencja przychodziła do mojego nowego domu – opowiada. – Ale na początku stycznia jeden z listów bank wysłał pod stary adres. Nie mieszkam tam od dawna. Obecny lokator list przekazał naszym wspólnym znajomym. Dotarł do mnie po dwóch tygodniach.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku