– Nasi klienci mają możliwość ustawienia różnych adresów korespondencyjnych do poszczególnych usług bankowych. Gdy zatem zmieniamy w banku adres do korespondencji, powinniśmy pamiętać, by zrobić to w odniesieniu do poszczególnych produktów bankowych – tłumaczy Justyna Rysiak. Dodaje, że dyspozycję w tej sprawie można złożyć w dowolnym oddziale, a w przypadku adresu korespondencyjnego dotyczącego usług Pekao24 – także przez bankowość internetową.
Jakie zasady obowiązują w innych bankach?
– Kiedy klient chce, by dostarczać korespondencję do innego miejsca zamieszkania, powinien się skontaktować z nami i dokonać aktualizacji. Można to zrobić w oddziale, za pośrednictwem bankowości telefonicznej czy internetowej – mówi Magdalena Paciorek z BGŻ. W tym banku klient wskazuje adres do korespondencji dotyczącej wszystkich posiadanych produktów. Ale może też podać, gdzie mają być dostarczane listy dotyczące jego rachunków czy kredytów, a gdzie te dotyczące produktów, których jest współwłaścicielem z inną osobą.
Klienci Millennium, jak mówi Małgorzata Nasiłowska z tego banku, są zobowiązani podać adres do korespondencji, pod który będą przesyłane np. wyciągi, zmiany regulaminów czy umów.
– Właściciel rachunku może zaktualizować adres w najwygodniejszy dla siebie sposób: w oddziale, za pośrednictwem serwisu telefonicznego TeleMillennium oraz przez serwis internetowy Millenet – wylicza Małgorzata Nasiłowska. – Cała korespondencja, również marketingowa, jest wysyłana na ostatni podany przez klienta adres.
Marcin Obroniecki z Banku Zachodniego WBK podkreśla, że zgodnie z regulaminem to klient jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia banku o wszelkich zmianach danych osobowych i kontaktowych. Może to zrobić w oddziale lub w inny akceptowany przez bank sposób, np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej.