Przegląd prasy – środa 10 kwietnia

Aktualizacja: 10.04.2013 07:18 Publikacja: 10.04.2013 07:16

Play ciągle odbiera klientów Plusowi, Orange i T-Mobile

Michał Fura

Udziały niekwestionowanego dotąd lidera w liczbie przejętych klientów będą maleć. W tym roku Polacy przeniosą między operatorami komórkowymi 1,6–1,7 mln numerów – wynika z szacunków portalu Telepolis.pl. To oznacza, że przenosin będzie o 400 tys. więcej niż w 2012 r. Wraz z wzrostem zainteresowania migracją zmienia się jednak układ sił między operatorami. Play, dotychczasowy lider w pozyskiwaniu klientów od konkurencyjnych Orange, Plusa i T-Mobile, zaczyna tracić swoją dominującą pozycję.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=445803 (dosęp płatny)

HTC miał najgorszy kwartał w historii. Apple i Samsung zagarniają rynek

Mapi

Tajwańska firma zanotowała najgorsze kwartalne wyniki w historii. Jej zysk netto w I kwartale wyniósł jedynie 2,8 mln dol., co oznacza, że był o 98 proc. niższy niż w analogicznym okresie rok temu. To szósty kwartał z rzędu, kiedy zyski HTC się kurczą. Eksperci wskazują na to, że przyczyną tak słabych wyników było opóźnienie planowanej na luty premiery najnowszego smartfona HTC One.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13702810,HTC_mial_najgorszy_kwartal_w_historii__Apple_i_Samsung.html

Ultrabook Della pokaże więcej szczegółów

Aleksandra Stanisławska

Dell XPS 13 z ekranem full HD, który trafił właśnie na polski rynek, to przykład klasycznego ultrabooka przeznaczonego do zadań biznesowych. Brak mu atrakcji typu dotykowy ekran, więc zadowoli raczej tradycjonalistów niż miłośników nowinek technicznych.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/744154_Ultrabook_Della_pokaze_wiecej_szczegolow.html (dostęp płatny)

Z WBK kupuje gotowy mobile

Eugeniusz Twaróg

Latem klienci banku będą mogli komórką zapłacić za bilet na autobus i do kina. System daje Mastercard, know-how Skycash, a BZ WBK — logo. Na rynku płatności mobilnych pełna mobilizacja. Po tym jak PKO BP pokazał aplikację IKO i zadeklarował chęć stworzenia alternatywnego wobec kart systemu płatności, konkurenci myślą, jak zachować się wobec nadciągającej rewolucji mobilnej. Nawet najwięksi sceptycy trzymają rękę na pulsie. Na razie nie wiadomo, co zrobi Pekao, o którym wiadomo tylko, że pracuje nad płatnościami mobilnymi, które raczej będą powiązane z którymś z systemów kartowych. Wiemy natomiast, co planuje trzeci gracz na rynku — BZ WBK.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=144722# (dostęp płatny)

Mniejsi zaczynają lubić sieć

Mirosława Konkel

Choć aż 90 proc. polskich firm korzysta z możliwości, jakie daje internet, tylko 53 proc. małych i średnich przedsiębiorstw ma własną stronę internetową — wynika z raportu OECD. Jak szacuje Deloitte, gospodarka internetowa stanowi jedynie 4,8 proc. polskiego PKB. Według ReachLocal Poland Franchise, jest to spowodowane m.in. małą aktywnością sektora MŚP w sieci. Jednocześnie eksperci tej agencji marketingu internetowego zauważają jednak, że już nie tylko korporacje, ale także mniejsze firmy coraz odważniej reklamują się on-line. Dotyczy to zwłaszcza motoryzacji, zdrowa i fitness oraz urody i kosmetyków. Firmy z tych sektorów stanowią 45 proc. klientów agencji, z czego aż 26 proc. reprezentuje motobranżę.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=144729# (dostęp płatny)

Internet odbiera klientów płatnej telewizji

Magdalena Lemańska

W 2012 roku zrezygnowało z telewizji w USA ponad milion abonentów.

Z abonowania płatnej telewizji zrezygnowało w 2012 roku 1,08 mln amerykańskich gospodarstw domowych – podała firma Convergence Consulting Group. To więcej niż zakładały prognozy (mówiły o 930 tys.) i więcej niż rok wcześniej (1,05 mln). 1,08 mln to wprawdzie tylko 1,1 proc. wszystkich gospodarstw amerykańskich, ale ze statystyk wynika, że ta liczba wciąż rośnie. – Szacujemy, że w latach 2008–2012 płatną telewizję „odcięło" już 3,74 mln (czyli 3,7 proc.) abonentów, by korzystać tylko z serwisów w rodzaju Netfliksa, darmowej telewizji emitowanej w niekodowany sposób, oraz Internetu – podają analitycy Convergence Consulting.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1185737-Internet-odbiera-klientow-platnej-telewizji.html (dostęp płatny)

Play ciągle odbiera klientów Plusowi, Orange i T-Mobile

Michał Fura

Pozostało 98% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy