Przegląd prasy – piątek 26 kwietnia

Publikacja: 26.04.2013 09:30

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

nju.mobile pokazał cennik: 57 zł za wszystko

Artur Włodarski

Za rozmowy, SMS-y i internet bez limitu liczy sobie o jedną trzecią mniej niż konkurenci.Ci, by nie stracić, muszą zareagować. Pierwszy zrobił to Play. Gdyby kryzys koreański rozwijał się w takim tempie jak wojna cenowa między teleoperatorami, nad naszymi głowami już świstałyby rakiety. Spirala zbrojeń rozkręciła się we wtorek, kiedy ogłoszono powstanie nowej marki: Maciej Witucki, prezes Orange Polska, zdradził wprawdzie, że nju.mobile "ma zwabić nowych klientów niskimi cenami i prostymi umowami na krótki okres", ale nie podał żadnych liczb.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13809630,nju_mobile_pokazal_cennik__57_zl_za_wszystko.html#ixzz2RXrl4rZh

W USA szykują urządzenia zastępujące GPS

QUB

Amerykańscy naukowcy skonstruowali mikroprocesor o wielkości zaledwie 10 mm sześc., który może w naprowadzaniu zastąpić nawigację satelitarną. Przed laty amerykańska agencja zaawansowanych badań obronnych (DARPA) stworzyła sieć komputerową, z której powstał internet. A obecnie w DARPA pracują m.in. nad technologiami, które mogą diametralnie zmienić technologie nawigacyjne.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13809907,W_USA_szykuja_urzadzenia_zastepujace_GPS.html#ixzz2RXsSkL5e

[srodtytul]Parkiet.com[/srodtytul]

Marka nju.mobile już na rynku

Urszula Zielińska

Gdyby P4, operator sieci Play notowany był na giełdzie, wczoraj kurs jego akcji zapewne by spadał. Powód to nju.mobile, czyli nowa komórkowa marka grupy TP (Orange Polska), która oficjalnie pojawiła się wczoraj na rynku, wzbudzając ruch wśród menedżerów konkurencyjnych sieci mobilnych. Zaskoczyła rynek po pierwsze innowacyjnym sposobem, w jaki skonstruowano ofertę, po drugie – wyjątkowo niską ceną za nielimitowane podstawowe usługi.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/744667_Marka_njumobile_juz_na_rynku.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Orange i Play biją się na ziemniaki

Magdalena Wierzchowska

Długo oczekiwana marka operatora sieci Orange, nju.mobile, wczoraj wystartowała. Operator zaprezentował nową ofertę przy kotlecie, pierogach i kompocie, w barze reklamującym się: „wchodzisz i wychodzisz, kiedy chcesz". — Dużo korzystasz — mało płacisz, mało korzystasz — płacisz jeszcze mniej — zachwalał Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor pionu marketingu usług mobilnych Orange Polska. — Liczymy, że nju pozyska raczej setki niż dziesiątki tysięcy klientów w pierwszym roku działalności — mówi Paweł Patkowski, dyrektor marki, mediów i komunikacji Orange Polska.

http://www.e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145696# (dostęp płatny)

Platyna i komórki giną na granicy

Katarzyna Kapczyńska

Na polskich granicach giną towary warte setki milionów euro. Nie jest to dowód na lepkie ręce celników, lecz rozkwit szarej strefy — towary giną tylko na papierze. Zaskakujące dane można zaobserwować też w statystykach dotyczących telefonów komórkowych. Jeszcze w 2007 r. polscy odbiorcy deklarowali ich przywóz z Unii na poziomie 865 mln EUR, a kontrahenci ze wspólnoty szacowali wartość dostaw na 576 mln EUR. Medialny alarm o krążących pustych fakturach dotyczących obrotu komórkami oraz liczne kontrole służb i spektakularne zatrzymania spowodowały, że w następnych latach bilans niemal się zrównoważył. Jednak w ubiegłym roku znów pojawiły się zaskakujące rozbieżności.

http://www.e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145771# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Druga wojna wśród operatorów

Urszula Zielińska

Gdy rok temu P4, operator sieci Play, wprowadził na polski rynek pierwsze ryczałty na usługi mobilne za 79 zł bez telefonu, analitycy byli zgodni, że to przełom i początek cenowej wojny, na której stracą największe sieci: Orange, Plus, T-Mobile. Jakież więc było ich zdziwienie, gdy wczoraj nowa marka z grupy Orange Polska – nju.mobile – zaoferowała konsumentom pakiet podstawowych usług komórkowych – w tym nielimitowane rozmowy i SMS-y za 57 zł.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187508-Druga-wojna-wsrod-operatorow.html (dostęp płatny)

Aplikacje zamiast książek telefonicznych

Aleksandra Stanisławska

Firmy z sektora yellow pages przenoszą się do Internetu, a teraz sięgają też po urządzenia mobilne. – Katalogi drukowane zostaną w tym roku zupełnie wyparte przez bardziej skuteczne rozwiązania internetowe – twierdzi Marta Struk z firmy Polskie Książki Telefoniczne. – Wszyscy liczący się gracze z  pkt.pl na czele rezygnują z wydawania katalogów papierowych, inwestując w rozwój bardziej perspektywicznych rozwiązań online, a więc katalogów internetowych czy usług mobilnych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187506-Aplikacje-zamiast-ksiazek-telefonicznych.html (dostęp płatny)

Polacy korzystają z IKO

Monika Krześniak

Usługę płatności mobilnych IKO aktywowało już 20 tysięcy klientów PKO BP. Od jej startu 7 marca tego roku użytkownicy wykonali swoimi telefonami transakcje na łączną kwotę około 3 mln zł. Dotychczas najpopularniejsze są wypłaty gotówki z bankomatów za pomocą telefonu. Stanowią ponad 2/3 wszystkich transakcji IKO.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187507-Polacy-korzystaja-z-IKO.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

nju.mobile pokazał cennik: 57 zł za wszystko

Pozostało 98% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy