Bydgoskie studio, po kilku kwartałach przygotowań, rozpoczyna ekspansję w Chinach. Firma podpisała porozumienie o współpracy z chińskim potentatem w branży gier The9 Limited. Dzięki temu gra „Real Boxing" symulator walk bokserskich, największy hit z oferty polskiego studia (ma już ponad 9 mln pobrań) pojawi się, jeszcze w listopadzie, na urządzeniu Fun Box. Urządzenie (przystawka telewizyjna do domowej rozrywki, jest napędzana przez procesor Nvidia Tegra 4) produkowane przez ZTE jest już w sprzedaży i trafi w tym roku do ponad 100 mln użytkowników.
„Real Boxing" znalazł się w gronie kilkudziesięciu gier, które są dostępne za darmo są na Fun Boksie. – Model Free2Play (gra udostępniana jest bezpłatnie, producent zarabia na mikropłatnościach – red.) jest na rynkach azjatyckich najbardziej efektywny – komentuje Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Nie ujawnia na jakie przychody z chińskiego rynku liczy. Chiny to jeden z najszybciej rosnących rynków gier wideo na świecie. - Najważniejsze, że znaleźliśmy się w gronie bardzo małej liczby gier dostępnych dla ponad 100 mln użytkowników – tłumaczy.
Jego zdaniem współpraca z The9 bardzo dobrze wpisuje się w strategię Vivid Games zakładającą poszukiwania nowych, niezależnych kanałów dystrybucji, dostosowywania się do nowych trendów na rynku gier i sukcesywnej ekspansji na rynki azjatyckie. Sygnalizuje, że spółka wkrótce może zacząć sprzedawać również w kolejnych państwach tego regionu. - Od środy jesteśmy na targach branżowych G-Star w Korei Południowej, gdzie spotykamy się wieloma partnerami z regionu. Prowadzimy wiele rozmów związanych z dystrybucją naszych gier, które w najbliższym czasie zaowocują nowymi umowami – zapowiada.
W III kwartale kierowana przez niego firma miała 3,94 mln zł przychodów czyli 81 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto powiększył się aż o 550 proc., do 0,82 mln zł. Po dziewięciu miesiącach wynosi już 1,68 mln zł (wzrost o 425 proc.). Obroty sięgają prawie 9,5 mln zł (91 proc.).
W czwartek rano akcje Vivid Games traciły ponad 5 proc. i kosztowały po 2,83 zł za sztukę.