Geografowie przeciwko łączeniu przedmiotów. Nie chcą, by geografię połączono z przyrodą

Nauczyciele geografii uważają, że rozwiązanie, by geografia stała się częścią przedmiotu przyroda, jest niekorzystne dla uczniów.

Publikacja: 07.10.2024 04:20

Pomysł połączenia biologii, chemii, fizyki i geografii budzi kontrowersje

Pomysł połączenia biologii, chemii, fizyki i geografii budzi kontrowersje

Foto: AdobeStock

Pomysł połączenia biologii, chemii, fizyki i geografii budzi kontrowersje. Nie wszystkim podoba się, by rozpoczynające się w czwartej klasie szkoły podstawowej nauczanie przyrody było kontynuowane także w co najmniej piątej i szóstej klasie (tak było przed reformą oświaty przeprowadzoną przez PiS), a być może także i w kolejnych latach. Obecnie przeciwko tej zmianie zaprotestowali geografowie.

„Planowane połączenie przedmiotów: geografii, biologii, chemii i fizyki w jeden przedmiot pod nazwą »przyroda« uważamy za całkowicie chybiony. Niesie ogromne ryzyko niepełnowartościowego wykształcenia młodego pokolenia i może pozbawić go umiejętności reagowania na problemy współczesnego świata” – twierdzi prof. Urszula Myga-Piątek, przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Geograficznego w wydanym przez tę organizację stanowisku.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Edukacja
Sondaż: Polacy popierają zakaz smartfonów w szkole
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: Politycy obejrzeli „Dojrzewanie” i chyba też się przerazili
Edukacja
Wybory 2025: Religia, edukacja zdrowotna, prawo jazdy. Jakiej szkoły chcą kandydaci?
Edukacja
Katarzyna Lubnauer: Będą zmiany w przedmiotach przyrodniczych i na lekcjach WF-u
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Edukacja
Wicedyrektor IBE: reforma oświaty to nie smażenie naleśników