Reklama
Rozwiń
Reklama

Dalekie rynki ważne dla firm

Większe zróżnicowanie kierunków eksportu jest konieczne dla utrzymania wysokiego tempa zagranicznej sprzedaży polskich produktów.

Publikacja: 30.01.2017 19:00

Większe zróżnicowanie kierunków eksportu jest konieczne dla utrzymania wysokiego tempa zagranicznej

Większe zróżnicowanie kierunków eksportu jest konieczne dla utrzymania wysokiego tempa zagranicznej sprzedaży polskich produktów.

Foto: Fotorzepa/Adam Woźniak

Rok 2017 ma przynieść poprawę sytuacji w eksporcie. Według ekonomistów Banku Zachodniego WBK tempo wzrostu zagranicznej sprzedaży wzrośnie za sprawą ożywienia w handlu światowym oraz inwestycjom w krajach strefy euro.

Ale eksperci zwracają uwagę na konieczność większej dywersyfikacji kierunków zbytu. – Od kiedy prowadzimy Program Rozwoju Eksportu, namawiamy polskie firmy, aby interesowały się rynkami pozaeuropejskimi – mówi Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Dane gospodarcze
Inflacja w listopadzie poniżej oczekiwań i celu NBP. Stopy procentowe znów w dół?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Dane gospodarcze
Produkcja przemysłowa w październiku zaskoczyła. Są też nowe dane GUS z budownictwa
Dane gospodarcze
Nastroje konsumenckie Polaków są najlepsze od pandemii. Ale gorsze niż przed nią
Dane gospodarcze
Ile masła w maśle? Kurczflacja opanowała sklepy w Rosji
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w Polsce w dół. Jest najniższa od 2019 r.
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama