Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 01.10.2015 10:26 Publikacja: 01.10.2015 10:26
Foto: Bloomberg
„Szacujemy, że w najgorszym wypadku wzrost gospodarczy oraz rachunek bieżący tych krajów mogą spaść o 1-1,5 pkt. proc." napisali analitycy Bank of America Merrill Lynch w czwartkowym raporcie. „Bezpośredni wpływ na Polskę i Rumunię powinien być zdecydowanie mniejszy, oscylując poniżej straty rzędu 0,5 pkt. proc. PKB" przekonują.
Dlaczego? "Sektor motoryzacyjny stanowi 10-20 proc. ogółu eksportu i wartości dodanej brutto w produkcji państw CE4 (Czechy, Węgry, Polska, Rumunia). W Polsce produkcja samochodów odgrywa mniejszą i bardziej stabilną rolę, odpowiadając za mniej więcej 1,5 proc. PKB. Wskaźnik ten wynosi 8-10 proc. dla Węgier i Czech. Wartość dodana wygenerowana przez przemysł motoryzacyjny jest w Polsce najniższa wśród państw CE4, co oznacza, że ewentualne problemy przemysłu motoryzacyjnego najmniej odbiją się na naszej gospodarce jako całości".
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Po sierpniu deficyt w kasie państwa wynosił 172 mld zł. Wpływy z podatków wciąż kuleją – wynika informacji przed...
Polacy nie mają jednej odpowiedzi na pytanie, kto lepiej zarządza finansami publicznymi: Donald Tusk czy Mateusz...
O ponad 62 mld zł wzrósł dług finansów publicznych w II kwartale. Relacja długu sektora instytucji rządowych i s...
Indyjska minister finansów Nirmala Sitharaman poinformowała o obniżkach podatków na setki artykułów konsumpcyjny...
– Rząd utrzymuje, że finanse publiczne są stabilne, opozycja cynicznie wpycha obecną ekipę na klif rosnącego zad...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas