– Chcemy się stać liczącym się producentem soku w Polsce. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie jest to łatwy rynek – mówi „Rz” Dan Nistor, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

Soki to na razie jedyny segment polskiego rynku napojów bezalkoholowych, na którym Coca-Cola nie osiągnęła sukcesu. W 2007 r. udziały (w ujęciu ilościowym) należącej do firmy marki Cappy nie przekraczały 1 proc. Dawało to jej ósme miejsce na rynku.

W dogonieniu rynkowej czołówki Coca-Coli mają pomóc m.in. nowe opakowania oraz intensywna kampania reklamowa, która ruszy 17 marca. – Prowadziliśmy rozmowy z właścicielem Horteksu, funduszem Argan Capital. Nie należy jednak łączyć tego faktu z inwestycjami w markę Cappy – przyznaje Dan Nistor. Dan Nistor wyjaśnia, że firma wprowadziłaby na rynek nową ofertę soków bez względu na efekt rozmów.

Hortex jest drugim po grupie Maspex producentem soków, nektarów i napojów w Polsce.

W 2007 r. Amerykanie zainwestowali w Polsce ok. 50 mln euro. Na razie nie chcą zdradzić, ile wydadzą w 2008 r. W grę wchodzi m.in. rozbudowa magazynów w pobliżu Wrocławia, Poznania i Katowic oraz przekształcenie ich w centra logistyczne.